Gå til innhold
Arkivverket

[#30346] Peder Torstensen Rakkestad f 1723 i Høland sine foreldre

Gjest Inger Sofie Olberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Sofie Olberg

HeiJeg har som foreldre til Peder: Torsten Christiansen Rakkestad f ca 1703 gift m Kirsten Pedersdatter f?. Beges f.sted og foreldre er ukjent.mvh Inger Sofie Olberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Ottesen

De opplysninger du gir er en smule uklare, og du oppgir ei heller hvorfra du har dem. Men jeg formoder du er ute etter opplysninger om herkomsten til Peder Torstensen på Mellom Rakkestad i Høland, født på Nordre Rakkestad i Høland 1726, død på Fagermoen på Setskog i Høland 1802.Denne Peder Torstensens foreldre var Torsten Kristensen, født ca. 1683, død i Høland 1769, og hans kone Kirsten Andersdatter fra Fjuk i Blaker, født ca. 1692, død i Høland 1756. Torsten og Kirsten var leilendinger på Nordre Rakkestad i Høland fra senest 1726 (de var på Armoen i Blaker ennå 1724). Torsten var sønn av Kristen Torstensen på Auli i Nes, fra Kjensmo i Nes. Nærmere opplysninger om denne Peder Torstensens opphav vil du finne i bygdebøkene for henholdsvis Aurskog og Blaker, samt for Nes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Sofie Olberg

Hei OddJeg må først få takke deg for de opplysningene du har gitt meg. Peder Torstensen f 1723 på Rakkestad d 1802 på Fagermoen gift 15.10.1761 m Marte Jørgensdatter Knoll f 1740 - 1823 på Gadderud deres sønn Ole fører min slekt videre. Foreldrenes navn har jeg hentet fra fs. Jeg skal bestille bygdebøkene for Nes og Aurskog/Blaker omgående.mvh Inger Sofie Olberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.