Gå til innhold
Arkivverket

[#30367] Lars Anders Andersen Marøy f. ca 1811


Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

Er det mulig å få vite hvem som var Lars A. Andersen Marøy sine søsken? Jeg har fått oppgitt at foreldrene var: Anders Monsen Sævdal f. ca 1781 og Giske Olsdtr. Marøy f. ca. 1785.Hvor var foreldrene til Lars A. Andersen fra? er det mulig å få vite hvilket gardnr. på Marøy Giske kom fra? Finnes hustufta på Marøy.Lars A. Andersen var husmann og bodde på et sted som var lagt til prestegården på Manger. Plassen ble kalt Mangersplasset og var visst nok i Mangersvågen. Finnes denne hustufta i gjen i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Finner en søster til Lars, Johanne (1809) [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=Mangfoed&gardpostnr=5473&merk=5473#ovre>LenkeHer er Lars (1811) LenkeAnders og Giedsche ble viet i Manger i 1809 LenkeGiedske døde i 1861, 76 år gammel Lenke.Dette er vel dåpen til Giedske Olsdatter Marøy Lenke Her er hun i 1801, Manger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

En kandidat til Anders Monsen i 1801? 20 år (f.ca. 1781) [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f11261&gardpostnr=3&personpostnr=37&merk=37#ovre>Lenke. Foreldrene er Mons Ellingsen og Ane Monsdatter, og blant døpte i Manger finner jeg en Anders, døpt 1779, sønn av Mons Ellingsen og Anne Monsdatter Sæbdal Lenke Av disse innførslene kan det se ut som det er Anne som kommer fra Sævdal – trolovelsen (1771) Lenke og giftermålet (1771)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Jeg ser at den siste lenken viser bare en av barna, mens jeg trodde den ville vise flere. Kanskje denne er bedre? http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exeHvis ikke så prøver jeg med denne:13.05. 1817 Johannes Monsen Marøen03.02. 1819 Ole Monsen Marøen04.01. 1821 Marte Monsdtr.Marøen12.10. 1822 Matines!! Monsen/dtr.Marøen09.10. 1824 Anders Monsen Marøen19.07. 1827 Marthines Monsen MarøenHvor ble det av disse barna? Var det noen av dem som bosatte seg på Marøy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Ser at heller ikke denne lenken som jeg brukte denne gangen fungerte. Går det an å finne disse igjen. Kan f.eks. løsningen på Mathilde saken Lenke ligge her? Hun hører til samme slekten? (søsken til farfaren)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Hvor skal jeg søke på de andre. Jeg har fått info om at der også skulle være slekt på Toska, men hvordan skal jeg finne Toska for 1865? Kan de andre ha flyttet ut av sognet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Terje Aarland

Ble søskene til Lars boende på Marøy i Manger eller flyttet de ut og evn hvor flyttet de? Er det noen som vet noe om det eller som kan hjelpe meg å finne det ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Gjest Terje Aarland

Eg har vore i kontakt med ei eldre dame som er oldebarnet til Lars. Ho fortel at far hennar Mons Andreas Endresen som då budde på Rubbestadneset fekk besøk av ein slektning ein gong. Denne slektningen var tilfeldingvis innom Rubbestadneset og etter i kort samtale kom desse fram til at dei var i slekt. Denne dama fortalde at denne slektningen var av Mangersslekta vår, men eg kan ikkje finne ut kven dette kan ha vore. Etter slik ho fortel så kunne etternamnet vere Sandanger. Dette kan ha vore ein gong mellom 1930 og 1950.Dette var kanskje et vanskeleg spørsmål. Kor nært dei var i slekt veit eg ikkje, men ettersom slekta går vidare vert det vel mindre og mindre slekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Er det mulig å finne kvar desse busette seg?:13.05. 1817 Johannes Monsen Marøen03.02. 1819 Ole Monsen Marøen04.01. 1821 Marte Monsdtr.Marøen12.10. 1822 Matines!! Monsen/dtr.Marøen09.10. 1824 Anders Monsen Marøen19.07. 1827 Marthines Monsen Marøen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.