Gå til innhold
Arkivverket

[#30385] Norderhov: Nils Olsen Brandalen.


Gjest Rolf A Røkeness
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf A Røkeness

Soldat Nils Olsen Heiren ble viet til Kari/Karen Hansdatter i Haug den 26.12.1740 (lysning 07.04.1740). I 1762 og deretter var de på Brandalen under Sørum i Norderhov.Er det noen som vet hvem Nils og Karis foreldre var? Og evt når og hvor de var født/døpt?På forhånd mange takk. Mvh Rolf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

kan det være at det i steden for Heiren skal stå Hejern. Heiren er i Torsnes Østfold og Hejern er i Norderhov.De fikk 11 barn iflg. FS. Det begynner med Kirsti, Hans, ukjent, Berthe og Ole. Sannsynligvis oppkalt etter deres foreldre. Så kommer det 2 Berthe til og 3 Ole til pluss 1 Johann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf A Røkeness

Formen Heiren er slik navnet er tolket fra kirkebok. Navnets form i dag er Heiern (ved Sokna vest for Hønefoss).Jeg har fått med meg alle barna fra FS og de fleste bekreftet fra kirkebok. Den eldste Kirsti er en av mine aner.Det jeg nå søker etter, er Nils og Karis herkomst. Nils kan ha hatt noen tilknytning til Heiern mølle ettersom en av deres forlovere var Nils Pedersen Møller (som kan være yrkestittel).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Rolf A Røkeness

I håp om at noen nye debattanter skulle ha noe å tilføye, tillater jeg meg å bringe dette temaet til toppen av bunken igjen. Alle innspill mottas med takk.Med vennlig hilsen Rolf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.