Gå til innhold
Arkivverket

[#30399] Knut Trosdal/Oliv Hansdtr., viet 02.11.1818, Vang


Gjest Lisa Morken
 Del

Recommended Posts

Gjest Lisa Morken

Knut var født 1795 i Vågå og Oliv var født 1791. Hun kom fra Vesle Ingolvstad i Vang.(Olivs søster Randi f. 1787 ble gift med Knuts bror Niels Peter Trosdal f. 1789 i Lom. Han var først sorenskriver i Nordre Hedmark, senere i Tromsø)Knut og Oliv hadde 3 barn: Johanne f. 19.03-1818, d. 23.08-1886 Elie f. 19.08-1920, d. 11.11-1844 Karen f. 16.12-1926I Vangsboka bind 2 under Vesle Ingolvstad finner jeg disse to søstrene, Randi og Oliv, blant flere andre søsken. For Randi og Niels Peter står det, se Myr. For Oliv og Knut står det, se Myrsbakken.Jeg har også sjekket Vangsboka bind 1, men jeg finner ikke disse personene.I FT 1865 kan jeg ikke finne Knut og Oliv, er de døde ?Håper noen kan hjelpe meg med dette. På forhånd takk.Lisa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiMulig dette er et skudd i blinde, men fant ei Oliv i Vang 1865 som enke.LenkeSer at alderen ikke stemmer på en prikk, men kanskje allikevel?Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisa Morken

Takk for det, det ser ut til å være henne, selv om alderen ikke stemmer helt.Vet ikke helt hvorfor jeg ikke fant henne, pga. av manglende etternavn, kanskje.Lisa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Pedersen Hansen

Hei Lisa! Oliv Hansdatter er en del av min familie også, på min mors side. Olivs bror Halvor Hansen f. 1783 er opphavet til min gren av denne familien. Har en del opplysninger om Halvors kone, som kom fra Nes på Hedmark. Deler gjerne disse opplysningen med deg, om du ikke har dem fra før. Har funnet en del av det i bygdebøkene for Nes, og noe på Statsarkivet Hamar. Det blir litt mye å skrive alle opplysningene her på forumet, så du kan gjerne få epostadressen min om du ønsker å få tilsendt det jeg har. Mvh Per Pedersen Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Pedersen Hansen

Hei! Her er eposten min: perhansen@epost.no. Kan sende opplysningene som vanlig post eller på epost. Skal prøve å få ordnet det i helgen. Har ikke Internett hjemme så det kan ta noen dager. mvh Per P. Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.