Gå til innhold
Arkivverket

[#30401] Lars Knuts. Epland 1787- til Biskopshavn, Fusa?


Gjest Nina Karlsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Nina Karlsen

Tysnes 1, s. 120, rettelse? Da jeg lette etter Lars Knutsen, som var gift med Siri Jonsd. 1794-1852 og bosatt på Biskopshavn i Fusa, fant jeg ut at Knut Larss. fra Nera Drongje br. 3, Tysnes, bosatt på plassen Tre under Epland, hadde en sønn med dette navnet f. 1797. I 1833 skal han ha blitt kalt 'Birkhushavn'. Tror nok dette kan ha vært en feiltydning! Kan noen bekrefte/avkrefte denne teorien? F.eks. ved å finne dokumentasjon på vigsel, eller skifte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Karlsen

Ja, dette er han jeg mener (beklager feil fødselsår i mitt første innlegg). Spørsmålet er om det kan dokumenteres at det er han som gifter seg med Siri Jonsd. 1794-1852 og bosetter seg på Biskopshavn i Fusa. Paret giftet seg 1 Juli 1820 i Os og døpt sitt første barn, Elie, født 23 juni 1821, 1. juli 1821 i Os (iflg. FS). Men er det samme Lars som er på Epland i 1801?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.