Gå til innhold
Arkivverket

[#30407] Konrad Høier Pedersen, Klinga/Namsos (Amerika?)

Gjest Eldbjørg Lyngstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Eldbjørg Lyngstad

Er på leiting etter opplysninger om Konrad Høier Pedersen. I 1899 oppholdt han seg i Klinga/Namsos. Bostedet, som er oppgitt i kirkebok for Klinga, leste jeg først som Bjørnm.plads, men det kan være Bjørumplads. Han var født i 1846 (i flg. kirkeboka i 1899), var arbeider, og enkemann. Dette er all informasjon jeg har om han.Jeg har prøvd å finne han i folketellingene i 1865 og 1900 uten å lykkes.En Høier Sævik dro til Amerika i 1887: Lenke Hvis dette er riktig person, kan han ha kommet tilbake til Norge, og blitt enkemann.Søker opplysninger om hvem denne Konrad Høier Pedersen var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eldbjørg Lyngstad

Det er mye som stemmer her. I kirkeboka er det opplyst at han var enkemann i 1899, mens f.t. 1900 sier at han var gift, med et barn f. 1892. Det kan være flere forklaringer på dette, selvsagt. Takk for hjelpa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Hildrum

Jeg har han gift 20.april 1900 med Anna Kjerstina Hansdtr Berre, og Egil skal være sønn av hennes første ekteskap med Nils Rudolfsen Staven. (han døde i 1895)Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eldbjørg Lyngstad

Takk! Jeg tenkte det kunne være ei slik forklaring. I bygdeboka for Namdalseid står det at Egil (f. 1892) ble oppfostret hos sin moster og hennes mann på Namdalseid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.