Gå til innhold
Arkivverket

[#30410] Nikolai Nikolaisen Hofslund fra Sogndal som drog til Amerika 27.9.1909.

Gjest Torleif Odland
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Rustad

Flott!Jeg la inn 'alle' variabler på etternavnet - utenom 'ck'....Et raskt søk på White Pages Lenke viser 2 Nickolaison i Nebraska og 21 Heavican, derav en Bertha (som Nicolai's kone)Torleif; jeg har en følelse av at løsningen ligger bare noen tastetrykk unna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Odland

Jeg føler meg som'Askeladden' for han hadde også gode medhjelpere.Harald(Harold) skal ha besøkt Norge engang etter krigen, trolig tidlig på 50 tallet. Dette er det eneste sikre kjennetegn jeg har. Når jeg ser hvilke navn som disse eventuelle barn har hatt, så er ingen oppkallt etter farsiden i Norge, hos Peder finner jeg et barn oppkallet. Dette har jo selvfølgelig liten betydning.Hvor mange tastetrykk en er unna den fulle sannhet Tor,tør jeg ikke å gi meg i kast å fabulere på. Men sannhetens realiteter forteller meg at mine gode medhjelpere har gitt meg mange nye opplysninger, og dette setter jeg virkelig stor pris på.Torleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Torleif; jeg sender deg et telefonnummer.Har hatt kontakt med en etterkommer!Lagarbeidet her på DA gir resultater. Lisa og Arne; takk for moroa! Vi 'treffes' sikkert senere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Odland

Til ArneJeg har mailet over havet med helgen Arne, det faktiske forholdet er, slik jeg tidligere har fortalt, det var en heller dårlig kontakt imellom Peder i Minnesota og hans to andre brødre.Slekten der borte kjenner svært lite, eller rettere sagt ingenting til hverken Nikolai sine etterkommere og Ole sine. Det at jeg hadde fått hjelp til å nøste opp i dette mysteriet, og kansje løst det var for den delen av slekten uttrolig. Om Ole sies det at han gjorde selvmord tidlig på 30 tallet, han nevnes dog i skifte etter sin far i 1931. Nekolei fortelles det at han tok familien med og drog til Calefornia etter krigen. Tross alt, takk for din hjelp Arne.Torleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.