Gå til innhold
Arkivverket

[#30420] Anne Gulliksen fra Kamfjord i Sandar, f. 09.04.1866


Gjest Hans Mathisen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Mathisen

Jeg prøver å finne ut om det er ovennevnte Anne Gulliksen Kamfjord som giftet seg med Anders Anton Eriksen Reinemo, f. 1862 på Reppesgård i Hedrum. Fra et barnebarn av Anne og Anders Anton er oppgitt at vielsen fant sted 29.05.1889, men dessverre vet jeg ikke hvor. På den angitte dato finner jeg ikke paret viet i Sandar. Kanskje fant vielsen sted i brudgommens prestegjeld Hedrum?Dersom vielsen kan finnes i noen kirkebok (f.eks. Hedrum), bør det vel der stå brudens fødselsdato, og dermed burde det være mulig å bekrefte eller avkrefte at Anders Antons kone var hun som er nevnt i overskriften her.Jeg kan opplyse at jeg har foto av Anders Antons og Annes gravsten på Svarstad kirkegård i Lardal, men der står dessverre bare deres navn, ingen datoer for fødsel og død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Håkestad

Hei!Anne ble født 9.april 1866 og døpt 29. april 1866, som datter av Ole Gulliksen Kamfjord og Berit Evensd. fra Slidre. Se side 396 i Sandar Bygdebok og MINI 8 kort 3/8, post 86.1866.Ole og Anne ble gift i Sandar 1865. LenkeKjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Håkestad

Hei igjen!Anders Anton ble født i Reppesgård Hedrum 27. mars 1862 og døpt 11. mai 1862, som sønn av Erik Andersen og Lovise Marie Olsd. Ifølge Hedrum kirkebok.Se også Krohn Holms bygdebok Reinemo side 207 og Bergan Nedre side 380.Anders Anton Eriksen ble altså Anders Anton Andersen. Jeg tror at dette er riktig og at du kan fortsette bakover i Sandar og Hedrum.Kjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

Takk for gode bidrag, Kjell! Jeg ønsket meg opplysninger om Annes vielse til Anders Anton i håp om at det der skulle være opplyst hennes fødselsdato. Det ville vært en god bekreftelse på at det virkelig er Ole Gulliksen Kamfjords datter Anne, f. 09.04.1866, vi her har å gjøre med. Men nå kan jeg iallfall rette vielsesdatoen fra 29.05. til 29.03.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

Til orientering for den/dem som måtte ha fulgt med her: et barnebarn av Anne Gulliksen Kamfjord og hennes ektemann Anders Anton Eriksen Reinemo, har nå bekreftet at hennes mormors fødselsdag virkelig var 09.04.1866, og dermed er det altså verifisert at Anne Gulliksen Kamfjord var datter av Ole Gulliksen Kamfjord. Dermed kjennes adskillige ledd bakover i tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.