Gå til innhold
Arkivverket

[#30423] Register over kirkebøker på mikrofilmrull?

Gjest Ellef Ellefsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ellef Ellefsen

Finnes det et landsomfattende samlet register over mikrofilmede kirkebøker på ruller?Med mikrokort er det greit. Men personlig ser jeg mikrokort som en nødløsning, og blir noget snurt de ganger bestilte kirkebøker kommer kort, i stedet for rull.Mvh Ellef Ellefsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellef Ellefsen

Takker så mye for svaret! Beklager at spørsmålet var uklart. Hadde ment å spørre om dette registeret var lagt ut på internett.For over 10 år siden kjøpte også jeg dette registeret fra Riksarkivet. Utgitt 1992. Var fordelt på 1 mikrokort pr fylke, hvor også rullefilmenes nr. kom frem. Men jeg har på et eller annet vis prestert å 'rydde bort' disse kortene.Vet flere bibliotek har samme fortegnelse i hefteform. Men vet noen om de er lagt ut på nett? Mvh Ellef.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellef Ellefsen

Forsøkte lenkene i innlegg (6). Men fikk ikke frem rullefilmenes nummer. Linken til Riksarkivet i samme innlegg virket ikke, men vil forsøke igjen senere. Nu vises 'Bad Gateway'.Linken i innlegg (7) er også nyttig, sjøl om jeg ikke finner rullefilmens nummer der heller. Vil i hvert fall lette arbeidet betraktelig når denne scanningen blir ferdig. Utgis dette senere på CD/DVD, blir det mindre behov for å låne mikrofilmer.Takker dere begge. Mvh Ellef.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.