Gå til innhold
Arkivverket

[#30424] Lars Knutsen Luren, Evanger, Voss

Gjest Øystein Brennsæter
 Del

Recommended Posts

Gjest Øystein Brennsæter

Jeg finner Lars Knutsen Luren i ft 1801 Lenke. Kan noen med tilgang på bygdebøker fra området hjelpe meg med hans opphav?mvh Øystein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein Brennsæter

Men er det noen som kan gjøre et oppslag i Evangerboka, b.1 s. 325 og se om det står noe om Lars Knudsen og hvor han kom fra?mvh Øystein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Haaland

Hei. Siterer Evangerboka I, s. 328: 'Kvar Lars Knutson var fra veit ein ikkje', men kanskje andre vet ?? mvh Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein Brennsæter

Takk for svar, selv om jeg ikke kom noe videre. Hvis andre som leser dette har noe å bidra med, så er alt like kjærkomment.mvh Øystein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 år senere...
Gjest Haavard Hjorteland

Jeg oppfrisker en gammel sak. Har noen funnet ut hvor Lars Knutsen Luren kom fra ?her er han i skifteregisteret for Nordhordaland år 1805-1807 Lenke Det hjelper desverre ikke meg så mye.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

2) Dåpen der viste ikke til noen Lars, er det denne du mener med far Knut Gitlesen? [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=15&filnamn=dp12351752&gardpostnr=383&personpostnr=1633#nedre>LenkeAlder kan passe.Dernest ser jeg at Lars kalte to døtre for Ragna (1782 og 1784), den første må ha dødd. Kan det da være at hans mor het Ragna?En Knut Gitlesen Mitskutle gifter seg med en Ragne Larsdtr Gierme i 1754: LenkeKanskje en ide å sjekke fadderne til barna deres (Lars og Hildebiør sine)for å se om noen søsken av dem over var blant fadderne.Kanskje er det og skifte etter det paret over?Ragna døpt 19/5-1782Knut dpt 21/4-1783Ragna dpt 15/8-1784Lars dpt 7/9-1788Jakob døpt 24/11-1793Guri dpt 4/3-1787, men her har moren fått navnet Ingeborg. Men jeg kommer ikke inn på kirkebøkene for å få sjekke om det er henne. Ragna og Knut må da være hans foreldre og Lars og Guri muligens hennes.Kan det være Lars Jakobsen Styve og Guri Knutsdtr Mestad som er Hildebjørgs foreldre? De fikk en datter med det navnet i januar 1749.Her vigsel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Det er nok feil navn på moren ved Guris dåp, for faren er Lars Knutsen Luren: Permanent sidelenke: LenkeEn Knut Luren blant fadderne.Ellers ser jeg at den samme Knut Gitlesen og får en datter Ranvey i 1756, og nok en Ranvey i 1763, Eliv i 1765

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.