Gå til innhold
Arkivverket

[#30474] Pauline Paulsdotter f.1863-64 Søndre Froen sine aner


Gjest Odd  Ivar Bækkelie
 Del

Recommended Posts

Gjest Odd  Ivar Bækkelie

Forsøker og skrive ned Pauline sine aner,men håper på hjelp. Hun var gift med Mathias Litræet f. 1865. Men jeg synes aldersforskjellen mellom hennes mor og far er stor.derfor ble jeg usikker.mvh. Odd Ivar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

I FS/IGI finner jeg to Pauline Paulsdatter, f. 1862 [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/igi/individual_record.asp?recid=500221804035&lds=1&region=12&regionfriendly=&juris1=&juris2=&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>Lenke og f. 1864 Lenke, begge Sør Fron. Siden du ikke nevner navn på foreldrene, vet jeg ikke om noen av disse kandidatene passer. I 1865 finner jeg en Pauline Paulsdatter, f. 1864, bosatt på Stenen i Sør Fron LenkeMoren til Pauline ser ut til å være den ugifte Anne Johannesdatter, og i så fall ser det ut som kandidat nr. 2 fra FS (må alltid sjekkes!) er identisk med denne Pauline. I FS er faren oppgitt til Paul Knutsen, og i 1865 bor det en Paul Knutsen på Stenen. Han er f. 1827 og er ti å eldre enn Anne Johannesdatter. Knut Olsen og Kari Olsdatter er nok da Paul Knutsens foreldre. Anne er for øvrig losjerende på gården i 1865.Pauline har en eldre bror Knut f. 1860 Lenke. Her er huslyden på Stenen i 1875, og nå er Paul og Anne gift

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd  Ivar Bækkelie

Hallo Grethe! Takk skal du ha,jeg har også kommet til det samme.Det er nok 1864 mod. som er rett.Kan du også ( bekrefte ) foreldrene til Mathias Litræet f 1865 - 66 ?. Uforbindeligmvh. Odd Ivar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.