Gå til innhold
Arkivverket

[#30475] Betsy Nilsine Jonstad født i Bergen 1902


Gjest Truls Songstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Truls Songstad

Jeg lurer på om jeg kan få hjelp til å finne far til Betsy Nilsine Jonstad som var født i Bergen 15.2.1902. Mor var ugifte Inga Alvilda Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Betsy Nilsine Bertine, født 15. juni 1902, og døpt i Domkirken 19. oktober samme år, er ført som datter av fyrbøter til sjøs, ungkar Johan Mikal Johnstad, født 1881, og Inga Alvilde Olsen, født 1882.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein Knoph

Her er noe mere info om Betsy, men først; det var interessant å høre/se farens yrke, det visste jeg ikke. Moren ble gift oppigjen med enkemann Andreas Olsen Søgnen ca 1903 og i folketelligen 1912 er hun oppført som første barn i ekteskapet med Andreas Olsen Søgnen,f.14/1 1861 på Søgnen i Sande/Gaular, og Inga Alvilda, datter av Odin Olsen og Nilsine Berentine Andreassen. Fra min svigersønns far som da var 'halvstebror' av Betsy har jeg fått forståelsen av at hun var et særdeles kjært familiemedlem. Iflg Skifteprotokollen ved Statsarkivet i Bergen het hun Betsy Aasebø og bodde Zetlitzgt 7 i Bergen ved Stefarens død 28/12 1931. Iflg Døpte i Bergen 1816-1894 var Inga født 1/11 1881. Mvh Øystein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein Knoph

I tilslutning til mitt foregående innlegg må jeg korrigere en feil; min svigersønns far var ikke 'halvstebror' til Betsy, det er det min svigersønns farfar som var. Hun var altså 'tante' til min svigersønns far. Mvh Øystein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Truls Songstad

Vil du Øyvind ta direkte kontakt med meg på tsongsta@online.no ? Din svigersønns farfar er formodentlig en av disse: Barn fra første ekteskap: Edvard Olai 1884 – (Gift med Ragna – to barn Erna og Edvart) Serine Sofie 1888 – (Gift med en Johan Eide - to barn Odd + en jente død 17 år) Margit Ragnhild 1.8.1892 - 17.2.1909 Martin ? (Gift med en Olga ?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Truls Songstad

Litt mer om Betsy som var et strålende menneske og som bodde sammen med og passet på sin stefar helt til han døde i Bergen i 13.9.1945 etter hva jeg har fått opplyst. Betsy var halvsøster til min søsters svigermor og gift med Ingvald Åsebø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.