Gå til innhold
Arkivverket

[#30482] Thea Erlandsdatter Svendsrud født 1863, under Kolbjønsrud i Vinger

Gjest Guro Reinhart
 Del

Recommended Posts

Gjest Guro Reinhart

Kjenner noen til hvem hun ble gift med?Jeg trodde det var Kristoffer Kristensen Hærnes født 1864 i Hærneshagen, Sør Odal, men ifølge FT 1900 for Kristiania står hans kone som Mina født i Sørum. Takknemlig for hjelp! Guro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiHer er ekteskapet:THEA ERLANDSDATTER SVENDSRUDSpouse: KRISTOFFER KRISTIANSEN HERNAES Marriage: 01 JUN 1884 Vinger, Hedmark,Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guro Reinhart

Tusen takk, Lars Ove. Har du mer kjennskap til denne familien - om de f.eks, flyttet til Østre Aker og senere til Hedemarkgt. i Kristiania, eller hvem som var Kristoffers foreldre? Linjene bakover for Thea er greie. Guro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HeiNei jeg kjenner ikke denne familien, og jeg finner ikke Thea i 1875 eller 1900.Kan hun ha skiftet navn til Mina? fødested Sørum i stedet for Søndre Odalen ?Her er familien i 1900, Lenkeog jeg ser at eldste barnet er født samme år som giftermålet. (1884)En mulighet er jo at Thea er død, og Kristoffer har tatt med sine barn til Oslo.Alt er vel mulig?Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guro Reinhart

Takk skal du ha - som du sier alt er jo mulig! Men det er rart at det står Mina Evensen både i Sør Odal bygdebok og i FT 1900. Mens det står Thea Erlandsen ved alle barnas dåp......... jeg får tenke litt mer på det! Guro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Hei Guro!Dette er nok Mina i 1865 i SørumLenkeI den nye bygdeboka for Sørum står det bl.a. at husmann Even Olsen 1819-1891 g. 1844 m Agnete Pedersdtr. Sennerud hadde 5 barn deriblandt Mina f.1862, til Kristiania 1886. I ft 1891 bodde ei datterdatter hos Even og Agnete, nemlig Alma Henriette Hermandsdtr. f. 1887 i Kristiania. Det ble oppgitt at mora arbeidet på et bryggeri i Kristiania, men ikke navnet på mora, men hun var en av de yngste døtrene til Even og Agnete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til CarstenJa jeg har også sett disse kandidatene, men ble kanskje litt 'opphengt' i giftermålet jeg fant på FS (innlegg 2).Hvis dette giftermålet er korrekt, må det ha forgått en skilsmisse forholdsvis rett etter.Eller?Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.