Gå til innhold
Arkivverket

[#30508] Pillerviken igjen


Gjest Anne Lise Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Lise Johansen

Michel Syversen bodde nok en stund på Pillerviken men jeg trenger hjelp til å tyde hva som står når han gifter seg,- ser ikke ut som Pillerviken ihvertfall.Kirkeboken fra Ringsaker følgende tema:Giftemål: 1773, juni: Michel Syversen......... Inger Joensdtr. Forlovere; Amund Tollefsen........... Hans JoensenSiden jeg ikke er kjent i Ringsaker, er et vanskelig å si om jeg tyder stedsnavn riktig.Videre; Fødsel/dåp; 1773 nov/des?; 'Syver' Foreldre er; Michel Syversen..........Inger Joensdatter. Faddere;..........Larsen, Hans Joensen, Xsten(?) Syversen, Anders Andersen, Siri Olsdatter. Er dette korrekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Ekteskap 22/6-1773,Michel Syversen, Stor Staf og Inger Tollefsdatter ,Storestafseie. Forl. Amund Tollefsen, Farbergseie og Hans Joensen , Storstafseie. Fødsel: dato for dåp:22/8-1773. Michel Syversen og Inger Joensdatter Storstaf. Fadd: Marcus Larsen Staf, Hans Joensen Staf, Xsten (Christen) Syversen Heramb, Anne Andersdatter Staf og Siri Olsdatter Staf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.