Gå til innhold
Arkivverket

[#30509] Inger Larsdatter, Unstad f. 1824 og Erik Nilsen, Manger f. 1811.

Gjest Anne-Rita Kolberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne-Rita Kolberg

Inger Larsdatte og Erik Nilsen er mine tippoldeforeldre. De gifter seg i Gimsøy i Lofoten i 1853 og får en sønn Lars i 1854, han er født i Borge. Inger kommer til Meløy sammen med sønnen Lars i 1864. Hun står da som enke. Jeg er ute etter Eriks dødsdato og det sies at de også fikk en datter Ane som døde.Erik kommer fra Manger og jeg tror foreldrene er Nils Olsen og Inger Olsdatter (Knutsdatter) fra Helland i Manger. Kan noen slå opp i Skifteprotokollene for Nordhaordaland. Nils protokoll nr. 15, side 67b Inger protokoll nr. 18 side 624En av Ingers forfedre (hennes bestefar på farsiden) var Hans Pedersen f. 1761 på Mærvold i Borge. I bygdeboka nr. 4, står det under Mærvold at han dør i 1796, (s.65/66) mens under Unstad står det at han lever enda i 1806, (s. 133.) Sprøsmålet er om det er samme person. De er født i samme år og har samme farsnavn og er fra samme plass.Er det noen der ute som kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Gaupholm

Hei Anne-Rita Et lite tips: Tror du skal prøve sp.målet ditt i arkivforumet. Har du det bra? mvh Helge - h-gaupho@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Arne Ryssdal

Dette ser ut til å være et lite treff for gamle bekjente, selv om det primært er andre søk som skal foregå her. Så ditt navn forleden, Rita, og fikk beskjed av far om å hilse. Morsomt at du også da lå på lenken, Helge. Mor og far er friske, har flyttet til Indre Arna, og far lurte på om det var fisk eller medisiner som var ditt gebet nå til dags, Rita. Send meg gjerne en tilbakemelding på la@ryssdal.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.