Gå til innhold
Arkivverket

[#30515] Hans Olsen Ørvik, Brunlanes

Gjest Vigdis Kverndal
 Del

Recommended Posts

Gjest Vigdis Kverndal

Hei!Hans Olsen Ørvik skal være født ca 1769 i Brunlanes i Vestfold. Far var Ole Olsen Ørvik, og mor Gunhild Sørensdtr.Han giftet seg 1803 i Porsgrunn i Telemark med Inger Marie Christensdtr. Er det noen som kan hjelpe meg med disse? Jeg vet ikke om det er noen Ørvik i Brunlanes og har dessverre ikke notert meg kildene.Mvh Vigdis Kverndal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiDette kan være Hans i 1801. Han bor sammen med sin far (som er gift for andre gang), sin stemor og halvsøsken. Legg merke til den ene halvsøsteren som heter Gunhild (samme som Hans sin mor)Ellers er det bare en gård ved navn Ørvig i 1801, og den ligger i Telemark. Kanskje de kom derfra?LenkeMvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Kverndal

Tanken om at han kan være født på Ørvik i Eidanger,Telemark har streifet meg, men når jeg nå ser etter i Eidangerboka bind 1. finner jeg ingen med navn som passer.Mvh Vigdis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Hei!Jeg finner en Hans sammen med en mor, i ekstratelling Eidanger.LenkeKan dette være din Hans Olsen født Ørvik, tro?Mvh. Gunn Huglen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.