Gå til innhold
Arkivverket

[#30538] Hjelp til oppslag i US tellingne

Gjest Anne-Rita Kolberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne-Rita Kolberg

Er ute etter en familie Engen fra Holandsfjorden i Meløy kommune. De dro til Amerika i 1892 og hadde da med seg 3 barn. Hans navn er Albert Christian Bernhoft Larsen Engen f. 1862 i Holand.fjord. og Maria Kjerstine Jakobsdatter f. 1865 i Setvik i Glomfjorden.Lars Andreas Bernhoft f. 1887 Johan Åsmund f. 1888 Nils Johan Markus f. 1890 Så får de 4 barn der borte: Arne f. 1895 ? Barthold f. 1897? Ray f. ? Agnes f. ? (også kalt Aggie)Er det mulig å finne noe om dem, har litt men skulle gjerne ha stadfestet det fra tellinger i USA. Også om noen har noe mer, Marie er søster til min tippoldemor.Vi har lite opplysninger om dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

ARNE ENGEN f. 04 May 1895 d. Nov 1977 54615 (Black River Falls, Jackson, WI) (none specified) 399-32-7504 Wisconsin SS-5 LetterBARTHOLD ENGEN f. 11 Nov 1897 d. Dec 1975 93460 (Santa Ynez, Santa Barbara, CA) (none specified) 343-03-2378 IllinoisDette er funne på SSDI sine sider.http://ssdi.genealogy.rootsweb.com/Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Rita Kolberg

Takk da kom jeg litt videre med dødsdatoer. Jeg vet lite om dem så alt er velkomment.Anne-Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Det er gjerne mogeleg å finna tak i nekrologane ved å henvenda deg til biblioteket i byen der dei budde då dei døde.I nekrologane kan du få vita mykje!Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

I census 1900 finner jeg i Township nr. 154 Range 46 i Polk County i Minnesota følgende familie:1) Albert L. Engen f. april 1862-38år-gift-vært gift i 15 år - født i Norge - innvandret 1892 - vært i USA i 7 år - er naturalisert - er farmer.2) Mary Engen - kone - f. aug 1863 i Norge - 33 år - gift - vært gift i 15 år - har født 6 barn, 6 er i live - innvandret 1892 - vært i USA i 7 år3) Lars Engen, sønn f. mars 1887 i Norge - 13 år - innvandret 1892 - vært i USA i 7 år4) John Engen, sønn f. Juni 1888 i Norge - 11år - innvandret 1892 - vært i USA i 7 år5) Nels Engen, sønn f. mai 1889 i Norge, 10 år - innvandret 1892 - vært i USA i 7 år6) Reinhart Engen, sønn f. Juni 1893 i Minnesota - 6 år7) Arne Engen, sønn f. mai 1895 i Minnesota - 5 år8) Bortholfe Engen, Sønn f. nov 1897 i Minnesota

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Rita Kolberg

JonTusen hjertelig takk. Da fikk jeg noen nye datoer og navn også. Agnes er sikkert født etter år 1900.Anne-Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

I census 1920 finner jeg Albert Engen som 60 årig enkemann i Big Woods township i Marchall county i Minnesota. Han er farmer, innvandret 1892 - naturalisert 1898. Sammen med seg har han to sønner:a) John Engen - 31 år - ugift - innvandret 1892 - naturalisert 1898.b) Arne M. Engen 25 år, ugift - født i Minnesota.De har en husholderske hos seg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisa Kjønigsen

1910-tellingen: Lars er gift med Amanda (foreldre fra Skottland og Norge). De har datteren Adeline(?)f. ca 1909, og bor i 7-Wd Crookston, Polk, Minnesota. Sammen med dem bor også Albert, Reinhard, Nils, Arne og Aggie (f. ca 1901). Maria/Mary døde altså mellom 1900 og 1910. Lars og Nils er 'salesmen', Reinhard er servitør på en restaurant, Albert jobber på gård.1930-tellingen: Arne Engen bor med sin kone Signe og faren Albert i Cicero, Cook, Illinois. John er gift med Marie og bor i Brandt, Polk, Minnesota sammen med Orville(en nevø).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

I 1910 er 12 år gamle Barthold Engen 'second couisin' hos Martin Carlson 59 år og kona Anna 58 år - begge norskfødte og innvandret 1890 - disse bor i Helgeland township i Polk county i Minesota.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisa Kjønigsen

1920: Nels er gift med Ida (født i Illinois) og bor i Brislet, Polk, Minnesota. 1930: Nels og Ida bor i Warren, Marshall, Minnesota og har fått en del barn:Margaret L, født ca 1921, Maxine M, født ca 1923, Rae E, født ca 1925, Richard A, født ca 1929.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.