Gå til innhold
Arkivverket

[#30571] Reidar Aleksander Hansen f.27.6.06 dro til USA og ble Wallace Gade


Gjest Stein Erik Maurice
 Del

Recommended Posts

Gjest Stein Erik Maurice

Hei,Min farfars bror emmigrerte til USA, hvor han tok navnet Wallace Aleksander Gade.Her er overfarten dokumentert:First Name: Reidar A. Last Name: Hansen Ethnicity: Norway Last Place of Residence: Date of Arrival: September 06, 1923 Age at Arrival: 17 Gender: M Marital Status: Ship of Travel: Bergensfjord Port of Departure: Kristiania, Norway Manifest Line Number: 0008Min far mener han bodde hos familie når han kom til USA, men jeg kan ikke finne noe annen slekt som emmigrerte.Han døde i 1963:LenkeHan var nok gift flere ganger, bl.a. med Anna Judith ARNAUD (de hadde ingen barn).Han skal også ha minst et barn, sønnen Baron Gade. Han vil jeg gjerne vite mer om.Wallace var en nær medarbeider av President Eisenhower, og fungerte både som fotograf og taleskriver. Wallace var også med i OSS (forløperen til CIA).Er det noen som kan hjelpe meg å finne ut litt om hans liv?Mvh,Stein Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisa Kjønigsen

Fant dette i databasen for 'U.S. Veterans Cemeteries(ca1800-2004)':Name: Wallace Alexander GadeLast known address: C/O Director Arlington, VA 22111-0000Birth Date: 27 Jul 1906Death Date: 2 May 1963Interment Date: 6 May 1963Cemetery: Arlington National CemeteryBuried At: Section 44 Site 176Cemetery URL: http://www.arlingtoncemetery.org/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisa Kjønigsen

I 1930-tellingen finner jeg en Wallace Gade som bor i Tacoma, Pierce, Washington. Han bor hos William L. (f. ca 1897 i California, foreldrene fra Norge)og Hazel G. Howland (f.1900 i Illinois)+ Helena (f.ca.1924). Det står at Wallace er deres 'cousin'. Både William og Wallace jobber på 'drug store'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisa Kjønigsen

Finner en Baron Christian Gade født 16 mars 1938 i San Francisco, California. Morens pikenavn er Bradley.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stein Erik Maurice

Beklager saa mye, jeg ble nok litt ivrig.Tusen takk for hjelpen Lisa, dette var til stor hjelp for meg.Mvh,Stein Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stein Erik Maurice

Hei,Uten å bruke betalingstjenester har jeg funnet endel Chris Gade'er i telefonkataloger. Det jeg lurer på er om en kan finne ut noe uten å leie privatdetektiv?Stein Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stein Erik Maurice

Hei,Ja Jan Peter, jeg var vel ikke helt klar.Jeg vet jo at vedkommende heter Baron Christian Gade og at han er födt 16 mars 1938 i San Francisco, California. Han önsker jeg å finne!Stein Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.