Gå til innhold
Arkivverket

[#30584] Iver Anfindsen i Modum


Gjest Bjørg  Myhre
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørg  Myhre

Hei alle ivrige slektsøkere.Jeg sliter med Peder Iversen Haavaldsrud-Korsbøen.Han gifter seg med Siri Olsd. ca.1810.Etterslekta er grei, jeg dukker opp mange år etter. Men hva med forfedrene?I FT.1801 bor Peder Iversen på Øvre Gubberud, Modum sammen med mor, Sigrid Pedersdatterog Iver Anfindsen. Jeg har ikke lykkes i å finne noen av disse født når og hvor?Det er en Iver Arnfindsen i Hemsedal i 1747, men jeg vet ikke om dette er et godt spor å følge opp? Kjenner noen til denne slekta?MVH BJØRG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Tor E Fredriksen

Opplysninger om etterslekta har blitt belyst i to tidligere Tema 24827 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe?slag=listinnlegg&debatt=brukar&temanr=24827&sok=bj%F8rg+myhre&startnr=&antall=&spraak=>Lenke , og 26468 Lenke ,..For å komme bakover hender det at det kan være hjelp i å gå fremover ..,..Peder Iversen giftet seg muligens første gang medBerthe Pedersdatter i 1805 LenkeHan giftet seg for andre gang i 1810 medSigrid Olsdatter LenkeDe fikk to barnOle Pedersen i 1813 LenkeOgBerthe Petersdatter i 1816 LenkeHan giftet seg for tredje gang i 1823 medKari Jørgensdatter LenkeOle Pedersen gifter i 1835 medÅse Kittilsdatter LenkeDe fikk følgende barnSørine Olesdatter i 1836 LenkeMulig henne her i 1865 tellingen Lenke , hun dør i 1866 Tema 24827 (2)Karen Marie Olesdatter i 1840 LenkePeder Olesen i 1846 Lenke , han finner vi muligens igjen her i 1865 tellinga sammen med sin bestefar og tante Lenke , , Ole Pedersen gifter seg for annen gang i 1854 med Berte Evensdatter Lenke ,De fikk følgende barnAnders født i 1854 LenkeAnne Karine i 1857 LenkeErik i 1859 LenkeOle i 1862 LenkeSørine født ca 1866 Tema 24827Berte har et barn fra før Johan født 1848 LenkeAnders og Johan er født i Sigdal de andre i Modum ..Ole Pedersen dør i 1871 i følge Tema 24827Familien i 1865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor E Fredriksen

Hei!Har sett litt på Iver Arnfindsen i Hemsedal 1747Disse opplysningene har denne merknadenForm submitted by a member of the LDS Church.Hans foreldre er ført som [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/igi/individual_record.asp?recid=500219499860&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&juris1=&juris2=&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>Lenke Amphin Halsteensen og Barbara Iversdatter Han er ført med følgende søsken Halsten født 1732 Lenke Guri født 1734 Lenke Halsten født 1738 Lenke Anne født 1739 Lenke Halsten født 1743 Lenke Samme submitter har følgende Berthe Iversdatter gift med Erich Hendricsen i Modum De er ført med følgende barn Ole født i 1759 Lenke Hendrich født 1760 Lenke og muligens her i 1801 tellinga Lenke Han har følgende barn Eric født 1795 Lenke Anne født i 1803 Lenke det ser ut som om hans første kone muligens er død ... Berthe Borine født i 1806 LenkeHer er Henrich sitt giftermål med Anne i 1790 Lenke og her med Gunild i 1802

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg  Myhre

Hallo Tor Egil.Jeg setter utrolig stor pris på din interesse for min slektsøken. Vi er vel også i slekt? Ring meg en dag hvis du har lyst.De opplysninger du kom med virker sannsynlige,men jeg har også kikket på de før , men jeg må ha større bevis før jeg tar sjansen på dem.Hilsen Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor E Fredriksen

Hei Bjørg!Takk for sist..Jeg har ikke drevet så lenge med slektssøking , men synes det er artig og også enkelte ganger overraskende å finne ut av hvor mine/våre forfedre er å finne ... , har ennå ikke kommet igang skikkelig med våre felles aner , men er i startgropa ..,Mvh Tor Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.