Gå til innhold
Arkivverket

[#30593] Olaf Tobias Støle

Gjest Hege Kvale
 Del

Recommended Posts

Gjest Hege Kvale

Hei der!Dette har jeg: Dette het han når han dø:Olaf Tobias Støle f:01.05.1886 hvor? d:27.05.1957 StavangerGi.1912 med Aasa Knutsen f:16.03.1887 d:13.10.1975 StavangerJeg leter etter hans foreldre og annen info hvis det fins har dette på han men kan ikke finne noe annet. Håper noen kan hjelpe.Hege :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Du har kanskje Aasa, men jeg tror dette er henne i 1801 Lenke Da er det vel en sjanse for at Olaf Tobias også er fra den landsdelen.Iflg. FS ble hun fca. 1887 Hordaland, foreldre Knut Kaldestad, Sebjørnsen og Guro Rossland, Morteinsdt. Og hun ble gift ca. 1908 med Stole(Støle)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiDenne var ikke lett. Det er 'tusen' Olafer med riktig alder i 1900, men ingen med etternavnet Støle.Tobias er det også over hundre av.Jeg tror han kommer fra en gård ved navn Støle, og de er det også 'nesten' tusen av !Så her er det bare å lete.Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Skålnes

Hege har tidlegare tema 29671 om dei same personane.Eg har i dag søkt på Tobias, og funne ein del Ole Tobias. Ingen av dei budde på Støle eller hadde Støle som etternamn. Dei fleste var i teneste hos andre og brukte berre farsnamnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Storaker

I Sør-Audnedal er det haugevis av Tobiaser og mange Støle-gardar. Men eg har ikkje funne noen aktuell Ole Tobias fra Støle.Kanskje er det heller denne karen nord i Haugesund: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f01153.wc2&gardpostnr=341&personpostnr=2412&merk=2412#ovre>LenkeDet er ein Støle-gard ved Viksefjorden:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hege Kvale

Hei der Tusen takk for hjelpen alle. Det ser ikke ut til at jeg skal finne denne karen heller. (for de som ikke leste innlegget mitt så het han Olaf altså, haha)ja,ja kanskje det dukker opp noe snart.Hege :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stein N. Wisted

Hei.Jeg tror ikke vi trenger dra så veldig langt fra Stavanger. Støle (Øvre og Nedre) finnes i Sokndal helt sør i Rogaland.Sehttp://www.sosialklubben.net/snw/slekt.htmJeg har ikke opplysninger om personer født 'så sent' som 1886, men det kan være et tips å begynne å lete der. Det må vel stå i kirkeboken når han giftet seg hvem faren hans var, samt hvor han var født.Hilsen Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest A. Vidvei

Siden 'Sven Håland' er et tips (ref. tema 29671, innlegg nr 9): Gården Håland finns også i Sokndal som Stein N. Wisted viser til. I tillegg til Støle. I tillegg til at dette er nær Stavanger... Jeg ville fulgt Steins råd, og lett grundig i Sokndal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hege Kvale

Hei der!Tusen takk for hjelpen alle sammen!Har hatt kontakt med Statsarkivet.Ga den info jeg hadde og de skulle se om de fant noe der.(Håper det)Litt vanskelig han her karen!!Takk igjen.(skriver et lite innlegg hvis det dukker opp noe)Hege :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest Jan Frode Johansen

Hei Hege- beklager jeg kom så sent på banen , jeg prøvde å komme inn på DA igår men serveren var nede.I og med at du har fått endel tips og hjelp,samt usikkerheten rundt det hele, vil jeg avvente til du hører fra Statsarkivet. Ta gjerne kontakt på e-mail om du vil: jafjohan@start.no Med vennlig hilsen Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hege Kvale

Hei Jan Frode!Hadde nesten glemt ut denne karen jeg!Statsarkivet har ikke funnet noen ting på han, så han er fremdeles en nøtt for meg.Hege :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Du har jo dødsdatoen på ham i Stavanger d:27.05.1957 og da burde det vel stå i Kirkeboken over begravede hvor han var født. Sjekket ikke Statsarkivet dette for deg? mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hege Kvale

Hei Jan Frode!Etter som jeg forsto på Statsarkivet så kan de ikke finne ut hvor han er født. De 'har ikke annledning til å foreta større slektsundersøkelser' fikk jeg som svar i brevet.Hege :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 måneder senere...
Gjest Hege Kvale

Hei JonnyKan alltids det vet du.Ole Tobias Tobiassen Støle F:12.05.1886 Støle Døpt:23.05.1886 Vigmostad,Vest-AgderFar:Tobias Aanensen Tofteland F:28.11.1867 Kvaas,Sogn Mor:Oline Aanensdatter Støle F:1853-55 Nordre OndalsOline og Tobias Aanensen var ikke gifte da de fikk sønnen Ole tobias. Hun giftet seg senere med en annen som het Tobias R. Ødegaarden Nordre Ondals og disse fikk da 5 barn sammen.1900-telling for 1028 Nordre Undals Gard :BraadlandHer bor Ole Tobias hos tanten sin:Anne Guline Aanensdatter Hm ug Forpakterske 1855 Ole Tob. Tobiasen FL ug Arbeider ved Gaardsdrift 1886Det har blitt fortalt fra tidligere at Ole Tobias ikke hadde noen søsken. Stemmer bare litt.Han hadde halvsøsken. Hans egne barn vet nok ikke om disse halvsøsken skulle jeg tro,da de har sagt at faren var enebarn.Hege :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.