Gå til innhold
Arkivverket

[#30613] Tyding av kirkebok, se tema 30481

Gjest Lars Ove Wangensteen
 Del

Recommended Posts

HeiKan noen lese hva som står her? Dette er merknadsfeltet i kirkeboken, og jeg håpet det stod noe om brudgommens far.Mvh Lars Ovebilete0339.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddrun Thomassen Flovik

Det hadde vært bedre om du hadde hatt hele siden. Veldig vanskelig å tyde når man ikke ser til hvilken sammenheng merknaden er skrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Værnes

Hei Lars Ove..Enig med Oddrun om at det hadde vært fint med hele teksten, sjøl om jeg ser hvilken handling det er. Hadde også vært fint om du forminska det hele (lettere å lese da) og fått med deg brudeparet over og under. Av og til skrev presten inn 'standardtekster' og har man mer å gå på, har man også mer å sammenligne med.Kan i hvertfall si at det ikke står noe om brudgommens far så langt jeg kan se. Begge kautions mennene var i hvertfall til stede ved vielsen, paret var utlyst for av pastor Bull og brudgommen viste vel fram attest på koppevaksine. Er litt usikker på noen få ord, avventer å skrive inn tydeversjonen for å se om jeg klarer dem med litt mer kjøtt å gå på :-))... Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HeiTakk skal dere ha. Jeg skal prøve å forminske disse avskriftene, og legge de inn som nytt tema.Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Det går ann å lagre temaet og så åpne det i ett eller annet fotoprogram,da kan vi jo forminske av hjertens lyst. Sig---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Åpne i Paint så kan vi skrive med musa-.Forsøker litt stykkevis.Begge Kautions mænden insto ogsaa for at.... for dette par var udlyst....... forevist Pastor Bull. Brudgommen (foreviste/fremviste)Naturl. Kopper. Pigen Vaccinert.Ser frem til at noen korigere meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.