Gå til innhold
Arkivverket

[#30639] Espelund(gård) i Heidal


Gjest Hans Petter Engh
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Petter Engh

Hei!Er det noen som har slektstavlen for gården(e) Espelund i Heidal. Jeg søker etter slektning med navn, Ole Christensen, som 2. juli 1776 bygsle4r og fester gården Moen/Harperud i Kolloens almenning. Han var født ikring 1750 eller noe før

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest kai m kveum

Det var litt av en lenke, men nå er den brutt. Jeg har ikke bokført noen Ole Christensen på Espelund i det tidsrømmet du etterspør. Christen er imidlertid mye brukt på Espelund. Hvordan kan du føre din person tilbake til Espelund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Petter Engh

Mitt innlegg har sin bakgrunn i svar jeg fikk på mitt innleggnr. 30226 av 16.5.2005. Jeg søker etter min slekt ifra Sandbuhaugen, som viser seg å være Nordre Hoaugen også kaldt Moen, 312.2 Når det gjelder mitt forsøk på å sjekke ifra Espelund, skyldes det svarnr. 14 på mitt nevnte innlegg ifra Bjørn Modal, hvor han nevner navnet Epelund.Har de tips på hvordan jeg skal kunne komme videre i mitt slektssøk?Hans P. hp-en@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Det er noe som ikke stemmer med navnene: Sandbuhaugen og Moen: En haug er en haug og en mo er jo flat - . H.H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Petter Engh

Det fremgår i innlegg nr. 3 av Tore H. Vigerust i mitt nr. 30226 at navnet varierte med Moen for begge gårdene Hougen. Det virker merkelig, men fremgår vel av tinglyste dokumenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Hans Petter Engh

Jeg har laget et nytt innlegg under nr. 32615, Ætten på Espelund, Heidal, i håp om å finne forfedre til mine aner.Kai Kveum etterlyste tidligere mer konkret om personer jeg kunne knytte til Espelund og det har jeg gjort i det nye innlegget.Jeg håper på svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.