Gå til innhold
Arkivverket

[#30663] agnes amalie pedersdatter (florvaag)født i askøy 14.mai 1890

Gjest Anita jensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anita jensen

Finner ikke Agnes Amalie Pedersdatter noen steder...noen som kan hjelpe??? Foreldrene er peter, eller peder Nilsen (Florvaag)og Kari Amundsdatter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita jensen

Ja det er nok hun...tusen takk skal du ha Jan:)...vil gjerne ha mer informasjon, om noen kan hjelpe...om foreldrene hennes...Hvor de ble født, og hvor de døde???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Peder Nilsen og Kari Amundsdotter budde på Florvågøen nokre år og fekk borna:,,Peder,Nilsen,Florvaagsøen,,,,,Kari Amundsdtr,,,,Arbeider,Kaisa Petrine,2610,2911,1885,,Peder,Nilsen,Florvaagsøen,,,,,Kari Amundsdtr,,,,Stenarbeider Hjemmedøbt 19/10,Ole,1010,1103,1888,,Peder,Nilsen,Florvaag,,,,,Kari Amundsdtr,,,,Stenarbeider,Agnes Amalie,1404,1506,1890Men dei er ikkje gifte i Askøy etter det eg kan sjå; m.a. ord innfluttarar - og truleg og utfluttarar. Men dette er altså dei tre borna som er fødde og døypte i Askøy, om det kan vera til hjelp.Opplysningane her er henta frå Kyrkjebok for Askøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita jensen

Tusen takk til Rune og Bjørn... jeg har stresset i lang tid med og finne ut noe, men ikke funnet noe....og her har dere plutselig funnet masse..jippi..takk igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Hei, Er ikke Peter født i Sverige?Ifølge de forskjellige foletellingene så er Peter Nilsson født ca 1844 i Arvika, Värmlands län, Sverige.En etterlysning på det svenske Anbytarforum tror jeg kunne passe i så fall! LenkeDer er det utrolig mange dyktige folk, men det er kanskje litt lite info..., det kan være flere med det navnet...Legg inn etterlysningen under Anbytarforum: Landskap: Värmland: EfterlysningarHelt nederst på den siden kan du velge knappen 'Skapa ny diskussion'.Lykke til!Jan Peter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Hei igjen,ang. dette Anbytarforum, så skjønner jeg ikke helt hvordan de klarer å følge med på nye etterlysninger... det virker jo ikke som at det er et bra opplegg for det... Men folk får ofte svar! :-)Helt øverst her Lenke så står det at om man kan knytte etterlysningen til et bestemt område/sogn, så bør etterlysningen stilles direkte der...Om du vil det så må du i så fall klikke på linken 'Socknar' øverst på Efterlysningar-siden.Noen andres om har erfaringer med hvordan Anbytarforum fungerer?Jan Peter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita jensen

Tusen takk Jan Peter... Har prøvd å sende inn en etterlysning gjennom Anbytarforum, men der er ingen svar og få...kansje det bare er meg som ikke har tålmodighet, men her gikk jo alt mye fortere...:)Venter i spenning jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hallo Anita.Jeg har sett etterlysningen du har lagt inn i Anbytarforum.Men jeg ville heller lagt inn spørsmålet under Arvika landssokn.Det er ikke lett å få øye på etterlysningen din, om man ikke vet hva man skal se etter.Jeg ville dessuten lagt inn litt flere av de opplysningene du har om Peder og hans ekteskap i Norge.Jeg har selv benyttet Anbytarforumet mange ganger, med stort hell.Arvika (landsförsamling)-------------------------------------------------------------------------------- Anbytarforum: Landskap: Värmland: Socknar: Arvika (landsförsamling) -------------------------------------------------------------------------------- Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Hei Anita,i tillegg så bør du ha litt mere kjøtt på beinet... det var alt for lite som stod i den etterlysningen.Du må gjerne si hvor han flyttet (sted, sogn, fylke), hvem han giftet seg med, barn etc.. Det kan gjøre at rette vedkommende skjønner hvem det er snakk om.Nedenfor er en annen etterlysning på samme side som jeg syns var veldig bra! :-) eksempel: .............Hei, Jeg søker familien til Per Nilsson, født 1764, Boda. Gift med Annika Nilsdotter født 1761, Lerboda. De fikk datter Stina født 1787, Boda og flyttet senere til Grum hvor de fikk sønn Nils født 1792, Grums og datter Kajsa født 1794, Grums. Kan noen hjelpe meg videre bakover? Hilsen nn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Karis far, Amund Olsen Gjerdevik f.1827 døde på Florvågøen 18.08.1890 av ' kræft i maven'.Moren,Asgjerd Jacobsdtr. f.1816 på Gjerde i Etne døde på Erdal 24.06.1889 av alderdomssvakhet.Du finner dem her i Digitalarkivet under gravlagte i Askøy 1742-1927. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita jensen

tusen takk atter en gang Rune..hva kan jeg si, du er en engel..dette setter jeg virkelig sor pris på...klem til deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

I følge FamilySearch IGI giftet Asgjer og Amund seg i Ølen 25.08.1855.Hennes far var Jacob Thorsen og hans far Ole Ingebrigtsen.Du bør få noen til å sjekke kirkeboka for å få dette bekreftet.Men om dette er rett forteller den samme kilden at Asgjer ble døpt i Etne 09.12.1818.Foreldrene sto oppført som Jacob Gundegjer og Anna.Da er nok det samme paret som gifter seg 05.01.1817, Jacob Thorsen (1786-1840) og Anna Johnsdtr.(1786-1838) Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita jensen

hei... Jeg skal få sjekket kirke boka, ang dette....Du er helt topp du rune...kan ikke annet enn å si tusen takk atter en gang...klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hallo igjen Anita. Jeg tror det er din Peder Nilsen vi finner her som arbeider ved Bergensbanen 1898-1908.I følge den oversikten var Peder født 22.12.1844.Lenke Jeg ville lagt den opplysningen inn i forespørselen din på Anbytarforumet.Kanskje det kan gjøre det letter å finne opphavet hans. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita jensen

Hei Rune... Tusen takk for at du hjelper meg så mye, dette setter jeg kjempe stor pris på...Det stemmer at peder jobbet ved Bergensbanen...jeg prøver det du sier, og håper på god respons....klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.