Gå til innhold
Arkivverket

[#30665] Hvor i Norge kom denne familien fra ?

Gjest Tove T Eek
 Del

Recommended Posts

Gjest Tove T Eek

Leter etter hvor denne familien som jeg finner på Ancestry com i 1870 i Sumner, Trempealeau , Wisconsin , far John Johnson f ca 1820 , mor Engre Johnson f ca 1825 ,Thomas f ca 1850, Asker(gutt) , f 1853, John f ca 1861 , Julia f ca 1855 i Norge. Jeg lurer på om denne Julia er den samme Julia som i 1875 i Grundy, Illinois gifter seg med norskfødte Ole Gundersen . 1880 tellingen for Nettle Creek , Grundy , Illinois har dem som Ole og Julia Gunnersen . Ole kom fra Etne , han har jeg føde år og sted på , lurer svært på om Julia var navnet hennes i Norge ?Takknemlig for hjelp.Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Skålnes

Det var fleire Ole Gundersen som utvandra frå Etne. Kva gard kom han frå? Har du sjekka om det står i Etne-soga kven han gifte seg med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tove T Eek

Jeg tror også at Engre kan være Ingrid , hadde ikke tenkt på Asker som Oskar . Det står ikke i Etnebøkene hvem Ole gifter seg med . Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.