Gå til innhold
Arkivverket

[#30669] Dro brødrene Alfred og/eller Samson Olsen til USA?

Gjest Lars Ove Wangensteen
 Del

Recommended Posts

HeiJeg har fått indikasjoner på at disse brødrene dro til USA, men jeg finner de ikke på emigrasjonslistene. Kan noen hjelpe meg?Samson ble visst døpt Samson Julin (1897-1898), og Afred visstnok Alfred Gustav (1893-1894) i Bergen. De er i FT 1900 registrert på to adresser.Se lenke: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f01258.wc2&gardpostnr=154&personpostnr=1025&merk=1025#ovre>Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mariann, og takk for det.Dette er en liten 'nøtt' nettopp fordi guttenes far faktisk skiftet navn 3 ganger i løpet av noen få år.Under vielsen i 1894 bruker han navnet Johan Fredrik Olsen. Under sønnens fødsel i 1894 bruker han navnet Johan Johannesen. Under folketellingen 1900 bruker han navnet John Alfred Olsen.Hvis så sønnene har arvet denne uvanen er det ikke rart det er vanskelig å finne de igjenMvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Det med FT kan like gjerne vera registrator sin 'feil', det er jo ikkje så stor skilnad på Johan/John, berre ein a :-)Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HeiJeg klarer ennå ikke finne disse gutta etter 1900.Kan de ha emigrert uten at jeg finner dem i noe register fra Norge ? Og er det noen søkbare databaser i USA som kan bekrefte/avkrefte at de er kommet seg over der?Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.