Gå til innhold
Arkivverket

[#30676] Helene Bergithe Johannesdatter f. 1836 Flekkefjord, hennes foreldre?


Gjest Anne Franck Paasche
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Franck Paasche

Helene Bergithe skal være født i Flekkefjord i 1836. Er det noen som har tilgang til kirkebøkene og som kan slå opp for meg for å bekrefte foreldrene hennes? Mine nye opplysninger sier at hun er datter av Johannes Pedersen, hvem er han og hvor kommer han fra? Moren skal være Ingeborg Jacobsdatter, født 2.8.1807 og begravet 13.7.1888 i Flekkefjord. Hun skal ha brukt navnet Ingeborg Lohne. Etter mine arvede opplysninger skulle hun ha vært gift med Johannes Axelsen Lohne, Lohne gård på Feda i Kvinesdal. Men dette sies nå å være feil og at hun derimot var gift med en Johannes Pedersen.Jeg håper at noen kan få meg inn på rett vei igjen. På forhånd takk for hjelpen.Vennlig hilsen Anne Franck Paasche.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Ifølge FS (IGI) - avskrift av kirkebøker for Nes, Vest-Agder (som Flekkefjord tilhørte) - døpes Helene Bergithe Johansen 28.4.1836. Foreldre Johannes Pedersen og Ingeborg Jacobsdr. Dette paret giftet seg i Nes 28.9.1835.Samme foreldrepar døper også i Nes den 26.8.1838 datteren Ingeborg Gerthine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Johannes Axelsen Lohne finner du her i 1875 Lenke . Han ble ifølge FS gift 14.1.1819 i Feda, Vest-Agder, med Marthe Johannesdr. Dette paret døpte følgende barn i Feda: Axel 20.6.1819, Johannes 2.11.1820, Andreas Mathias 29.9.1825, Anne Malene 4.3.1826, Gabriel 27.7.1828 og Jens Michael 12.2.1832.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Franck Paasche

Stor takk til Odd Brede og Grethe Flood!FS må etterprøves på et senere tidspunkt.Ingeborg Jacobsdatter ble vel enke etter Johannes Pedersen og gifter seg igjen i 1850 med Ole Elias Sigbjørnsen og får en sønn Sivert Johan med han. Jeg har videre nok en datter av Johannes og Ingeborg, nemlig Juliane f. 1842. Stemmer dette? Johannes' far Peder Pedersen, er det han som kaller seg Peder Lohne? Ingeborg Lohne må ha fått navnet fra et sted? Er det en gård på Nes som heter Lohne og kan den være inne i bildet her?Hilsen Anne Franck Paasche.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Ja det er en gård i Nes som heter Lone.Forøvrig så har Flekkefjord Historielag Nesbøkene til salgs 300,- for 3 bind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.