Gå til innhold
Arkivverket

[#30677] Ole Engebregtsen, kopi av kirkebok, hjelp til tyding (se tema 30655)


Gjest Lars Ove Wangensteen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiJeg gir meg ikke så lett.Det viste seg at Oles aner ikke kom fram av kommentarfeltet i kirkeboken.Prøver derfor å legge ut hva som står om Ole i forb med giftermålet i håp om at noen kan tyde hva som står derMvh Lars Ovebilete0341.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Nei uff !Dette ble desverre alt for stort. Vet ikke hva jeg gjorde feilMvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Skorpen

Ikkje noko å uffe seg for. Det er inga sak å forminske biletet slik at det blir lesande på skjermen. (På Opera stiller inn 'auga' øvst til høre på 20 %, då blir det bra.)Eg er ingen kløpper i å lese gammal skrift. Eg har likevel røynd såpass at eg veit det er lettare å lese når ein veit kva som står eller kva som kan stå. Det er derfor stor hjelp å kjenne gardsnamna i distriktet.Her les eg:(Ungkarl)? Ole Engebrets / Søn fra Gulbrands / dalen, nu (tjener) ? i / ? / ? (prestegjeld)? / 28 Aar ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Bryn

Jeg forsøker meg med dette: 'Ungk. Ole Ingebrethsøn fra Gulbrandsdalen, nu hjemme i L??dalen Lenvigs Pstgield. 28 Aar gl.' Stedsnavet i Lenvik prestegjeld er jeg ikke lokalkjente nok til å tyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.