Gå til innhold
Arkivverket

[#30682] Ole danielsen Oppedal Født 20.12.1870 Lavik (Gassværkarbeider)

Gjest Anita jensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anita jensen

Ole var gift med Lovise-Malene Oppedal Født 18.09.1869 Ladvik... Noen som kan hjelpe meg og finne foreldrene deres???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Lovise Malene født 18.9.1869 og døpt 3.10.1869 i Brekke, Sogn og Fjordane. Foreldre Anders Larsen og Ragnilde Lassesdr.Ole Danielsen født 20.1.1870 og døpt 30.1.1870 i Brekke, Sogn og Fjordane. Foreldre Daniel Ellingsen og Bol ThoresdrHer finner du foreldrene og søsken av Ole i 1865 tellingen for Ladvik [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f61415&gardpostnr=221&personpostnr=1526&merk=1526#ovre>LenkeHer er foreldre og søsken til Lovise Malene i 1865 tellingen for Ladvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Litt mer:Daniel Ellingsen ble født 4.7.1822 i Indre Oppedal, du finner han og forldre og søsken her i 1801 tellingen for Eivindvik LenkeOdd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita jensen

Hei Odd Brede...tusen takk skal du ha, men jeg finner ingen daniel ellingsen der....kansje jeg gjør noe feil???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Boel Thoresdr er født 30.6.1828, Østerbø, foreldre Thor Larsen og Haldis Hansdr.Thor Larsen (Lassesen) finner du her sammen med foreldre og søsken LenkeOdd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
Gjest Oddvar Søreide

Litt informasjon og noen spørsmål. Ole Danielsen Oppedal hadde ein bror Peder Danielsen, busett i Bergen i 1900 LenkePeder D. Oppedal flytter fra Bergen til Dommedal på Sotra ca.1906. Han flytter fra Dommedal ca 1911. Spørsmålet er hvor vart det av Peder D. Oppedal. Har du Anita noen kjennskap til Peder D. Oppedal, broren til Ole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest Anita Jensen

Hei oddvar:-) Bekklager, men jeg har ikke sett dette før no:-) Jeg har ikke innformasjon om peder, da jeg ikke vist at ole hadde en bror med det navnet:-)men no vet jeg, og vil se litt på det:-)Hei terje:-) jeg sender deg en mail:-)mvh ANITA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvar Søreide

Hallo AnitaEg forsker på de som har budd i Dommedal på Sotra og i den anledning kom eg borti Peder Danielsen. Eg har nok ingen forbindelse til denne slekta, sjøl om eg hadde ei oldemor som var født i Oppedal. Siden du var borti broren, så hadde eg ett lite håp om at kanskje Peder var nevnt i ein dåp til barna til Ole, slik at eg fikk vite om han eventuelt flytta tilbake til Bergen, etter å ha budd i Dommedal ei stund.Det budde mange familier fra Oppedal i Sogn på gården Dommedal ei stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.