Gå til innhold
Arkivverket

[#30688] Utflyttere ifra Brandval


Gjest Hans Petter Engh
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Petter Engh

Min oldefar, Aksel Emil Gjertsen, ble født som uekte barn, den 26. mars 1877 på Roverud i Brandval. Moren var, Kristina Sofie Gustavsdatter(Wennerstrøm), født 27. nov. 1855 i Brunskog i Sverige. Hennes far Gustav Venerstrøm, var møller(mester) og drev i mange år Stenerud mølle på Roverud også i sammen med sin sønn August Gustavsen. De var også mange år på Hofoss Mølle. Aksel Emil flyttet med sin mor til Kristiania og han ble konfirmert i Kampen Kirke. Aksel brukte etternavnet Stenbæk i Kristiania, og jeg har lest at det også bodde person(er) med navn Stenbæk på Roverud i slutten av 1800 tallet. Jeg har kommet over navnet Alfred Stenbæk i Kristiania. Er det noen som kjenner til om Alfred Stenbæk kom ifra Roverud/ Brandval og om han ble gift med Kristina Sofie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiKan det være denne karen mon tro ?LenkeHer heter han Aksel Emil Gjertsen, og bor sammen med sin kone og to barnMvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.