Gå til innhold
Arkivverket

[#30690] Stasjonsmester i Gjerpen

Gjest Hans Petter Engh
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Petter Engh

Hei!Jeg søker etter slekt i Gjerpen. Personene jeg har blitt fortalt om var tante og onkel og kusiner av min mormor. Onkelen het Henrik og var stasjonsmester på Gjerpen jernbanestasjon i 1920-1930årene. Tanten het Minda. Jeg tror døtrene het Ragnhild og Aslaug og at en av disse var guvernante for Løvenskioldbarna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 10 måneder senere...
Gjest Gard Strøm (www.gamlegjerpen.no)

Eller: www.gamlegjerpen.no? Full av transkriberte kirkebøker og folketellinger :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gard Strøm (www.gamlegjerpen.no)

Det er ingenting som heter eller har hett Gjerpen jernbanestasjon, men det var stasjonene Hoppestad, Nisterud, Borgestad og Eikornrød (som jeg kan huske i farta). De 3 førstnevnte var betjente. Hilsen Gard Strøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Petter Engh

Hei og takk for svar. Idag var jeg på loppemarked og kjøpte to verk over Norges Håndverksmestere som hjelper meg litt på vei.Minda og Henrik het Ruud. Datteren Aslaug Ruud giftet seg i 1933 med murmester Andreas Hansteen Eriksen. Sistnevnte ble født 22.10.904 i Sulum og hans foreldre var murmester Engebret Eriksen og Anne, født Hansen. Jeg søker etter informasjon om Aslaug Ruud, hennes foreldre og søsken. Det viktigste for meg er å finne hvor Mindas pikenavn, som skal være Minda Hansen, og hennes fødselsdata,fødested m.v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.