Gå til innhold
Arkivverket

[#30707] Skifte på Greidung, Stryn - protokoll nr 9


Gjest Geirr Alén Rasmussen
 Del

Recommended Posts

Gjest Geirr Alén Rasmussen

Skulle gjerne vita kven som er nemnde i dette skiftet, evt også når Antonius døydde:Antonius Knudsen Gredung Stryn s.211b 9 1744-1747mvh Geirr Alén

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Skiftet ble holdt 14. oktober 1744 hos Antnius K. og hans kone Gjertrud Thorsdatter, begge i live. Han hadde fire barn fra sitt første ekteskap: Kari, gift med Isach Tyven, Anne, gift med Aamund Sande, Aase, gift med Jacob Larsen Loen og Marite, ugift, 28 år. Fra ekteskapet med Gjertrrud hadde han barna Thore Antoniussen, gift, Østen A., 23, og Helge A., gift med Salve Olsen Boelstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirr Alén Rasmussen

Mange takk, Yngve Nedrebø!Veit vi noko om grunnen til at det vart skifta mens begge 'arvlatarane' var i live ?mvh Geirr Alén

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest Irene Westen

Hei Geir! Jeg er også etterkommer av Antonius og Gjertrud. Dersom du har noe om hans foreldre vil jeg svært gjerne vite det. Min adr. er irenewe krøllalfa online dott no. Mvh Irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirr Alén Rasmussen

Sorry, Irene, eg er ikkje kommen lengre bakover. Bygger på skiftet og på at Antonius er nemnd i manntalet i 1701 (=fødd 1674). Det er det eg har.mvh Geirr Alén

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.