Gå til innhold
Arkivverket

[#30713] Henrik Isachsen og Eva Lisa Elisdatter

Gjest Rigmor Øverli
 Del

Recommended Posts

Gjest Rigmor Øverli

Noen som vet noe om Henrik Isachsen og Eva Lisa Elisdatter. Disse giftet seg 18.11.1837 i finnland. De bodde i Hammerfest i 1842 og fikk et barn, Anna Caisa Henriksdatter i 1841. Finner ikke disse personene i noen lister hverken før eller etter disse registringene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Nilsen

Det er mine forfedre, men jeg har ikke funnet ut mye om dem. Datteren Anna Kaisa ble gift med Isak Johannesen Anttila og finnes i folketelling 1865 i Porsanger. I forbindelse med opplysninger om Anna Kaisas konfirmasjon og senere ekteskapet (tror det var i Kvænangen/Skjervøy kirkebok?) går det fram at farens fulle navn var (vekselvis) Henrik Isaksen Caupi (Kauppi) og Henrik Isaksen Eya (Eia). Men jeg vet ikke mere om dem, verken hvor de kom fra eller hvor de døde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hege Kvale

Hei Rigmor1Vet ikke om du har dette men..Henrik ISAKSSON AIJA Sex:--------------------------------------------------------------------------------Marriage: Spouse: Eva Lisa ELIADR LONG Marriage: 18 Nov 1837 Place: Karunki, Lappi, Finland--------------------------------------------------------------------------------Source Information: Batch Number: M453972 Source Dates: 1821 - 1878 Film or Fiche Number: 58797 Collection Details: Karunki; Suomen KirkkoLenkeHege :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Øverli

Da er du i slekt med meg for de er mine forfedre også..Kanskje du er den Steinar Nilsen som jeg er blitt anbefalt å ta kontakt med. Er du sønn til Walter??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Nilsen

Har søkt på nettet, både på det som kalles Family search (som Hege Kvale vel viser til) og noe som kalles Hiski. Her kom det frem en tilleggsopplysning: at nevnte ektepar hørte til stedet Korpikylä ved Karunki, såvidt jeg forstår. Det kan være feil i disse kirkebøker på nett, f.eks med hensyn til navn. Navnet Lång ser vel ok ut, men formene Eia, Aija er jeg mer usikker på. Vet ikke hva det skal være, men vi har jo f.eks det finske Oja. Så skal det finnes et navn Uija/Åja som skal være samisk. Navnet Kauppi ser ut til å være vanlig i Karunki-området. I Lappmarken har også personer hatt navn med kombinasjen Uija Kauppi!PS: Rigmor, hvis du ønsker kan du kontakte meg privat (slekta vet sikkert hvordan du kan få tak i meg). Her er det jo ikke tillatt å diskutere nålevende personer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...
Gjest Steinar Nilsen

Loppa kirkebok, uflytting 1840: Qvæn Hendrick Isacksen Aya 26 aar, kone Eva Lisa Eliasdt 24 aar og søn Hendrik. (Til Hammerfest eller Lyngen)Under fødte i Loppa kirkebok 1839: Henrik, f. 26. sept (1838), hj.dp af Martinus Olsen Nufsfjord. Foreldre: Qvæn Henrik Isaksen og h. Eva Lisa Eliasdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.