Gå til innhold
Arkivverket

[#30719] Sam Johnsen og Gunda Johnsen til Chicago 1929, og hva så?

Gjest Lars Ove Wangensteen
 Del

Recommended Posts

HeiJeg viser til tema 30669, og tror og håper jeg har funnet den ene gutten, Samson Olsen.Han har evnt da skiftet navn til Sam Johnsen (etter sin fars fornavn kanskje)og han reiser tilbake til Chicago etter å ha vært i gamlelandet i 3 måneder. Det eneste som ikke stemmer er oppgitt fødested, som jeg trodde var Bergen, men som fullt mulig kan være Stavanger da hans far pendlet fram og tilbake Stavanger-Bergen.Se utreisen: LenkeEr det noen som har mulighet til å hjelpe meg videre? Hvor ble de av? Fikk de barn? osvMvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisa Kjønigsen

Hei!I 1930-tellingen finner jeg en Sam Johnsen, 31 år, i Chicago, Cook, Illinois. Han bor sammen med/er gift med Gunda, 26 år fra Norge. Her står det at han giftet seg 23 år gammel og emigrerte i 1922. Kan dette være riktig person?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisa Kjønigsen

Ja selvfølgelig...Ser jo nå at Sam Johnsen reiste med konen sin Gunda. Da ser det jo ut til at dette er rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei LisaJA, dette er riktig par, men nå er jeg spent, går det ann å finne ut mer?På FS fant jeg en Sam Johnsen som døde i Chicago, i Cook County i 1973. Det kan være ham.Men er det noe register/database som kan finne ut noe mer?Tusen takk forresten.Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Det er neppe noen heksekunst å finne dødsfallet til Sam Johnson. MEN du er helt nødt til å ha hans fødselsdato. Ellers er det umulig å finne rett mann. Det er mange Sam Johnson født mellom 1897-1902 som dør i Chicago i perioden 1960-1980.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei JonNei jeg er klar over det, og dødsdatoen er kanskje ikke så viktig ennå.Dette er broren til bestemoren til en kamerat av meg, og han reiser snart 'over there'. Prøver bare å finne ut mest mulig her hjemmefra slik at han kanskje får bekreftet at han har slektninger der borte.Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Visst me vèl å tru at det er 'sant' at han var 31 år i 1930, så er det kanskje denne?SAM JOHNSON 30 Sep 1899 Jul 1977 60624 (Chicago, Cook, IL) 60644 (Chicago, Cook, IL) 323-10-0514 Illinois Dette frå SSDI sine internett sider.Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei MariannJa jeg skrev feil årstall i innlegg 4. Det er den samme jeg så, og alderen stemmer veldig godt den !Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Det rare er at de i 1930 har vært gift i 7 år og fremdeles ingen barn...så det spør vel om det ble noen. Nå har du fått dødsfallet til Gunda direkte, obit'n er jeg på jakt etter så får vi vel se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Den Sam Johnson død i Chicago 1977 er sannsynligvis feil mann. Den Sam som Lars Ove skal ha tak i er f. 16/7-1898.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.