Gå til innhold
Arkivverket

[#30744] Niels Gundersen f.1744 Jølster

Gjest Karina Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Karina Hansen

Hvem er foreldrene til Niels Gundersen født 1744 Jølster?Niels ble gift i Bergen med Johanne Lucia Olsdatter.Har god oversikt over hans etterkommere,så jeg er mest interessert i han foreldre.Han døde i Bergen i 1810.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karina Hansen

Jeg har også sett at det står Knutsen på giftemålet,men det kan ikke være det rette etternavnet... Ellers, så må det være dette ekteskapet som er riktig!Ved barnas dåp,og hans død er det Gunnersen/Gundersen som er hans etternavn.Mvh Karina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karina Hansen

Jeg er enig med deg i at her blir det operert med mange pussige etternavn.Men,jeg vet at kona het Johanne Lucia Olsdatter.Hun var datter av Ole Svendsen Green og Maren Schavenius...Mvh Karina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

På FS står det at Nils Gundersen Fyllingen gifter seg 17.11.1782 i NK i Bergen med Johanne Olsdatter.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karina Hansen

Beklager at jeg ikke får til dette med lenke kopiering....Men siden var i allefall,døde i Bergen 1668-1815. Nils Gundersen.død 1810. og som adr:Jylster.Håper at forvirringen ikke ble for stor!Mvh Karina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 9 måneder senere...
Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Har du sett at det er to aktuelle som heter Gunder i Jölster? Gunder Eriksen Dvergsdal gift 1732: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=joelstvi&gardpostnr=289&merk=289#ovre>LenkeogGunder Olsen Aarshow (?)gift 1732: Lenke Finner dem ikke med noen sönn Gunder.Men dersom årstallet for hans födsel ikke er helt rett (det varierer jo ofte) er det ihvertfall en kandidat fra Jölster - Kvamme(n):

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.