Gå til innhold
Arkivverket

[#30747] Jon Ananiassen Bervig Hadsel ca. 1800

Gjest Bjørn Eide
 Del

Recommended Posts

Gjest Pål W. Martinussen

På Råvold holdt sorenskriveren for Vesterålen til fram til gården brandt en gang i første halvdel av 1950-årene, tror jeg. (jeg var i hvert fall ikke gamle karen da sorenskriverkontorene ble flyttet til 2. etasjen hos min tante på Bitterstad).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 måneder senere...
Gjest Geirr Alén Rasmussen

Til innlegg 25: Lauritz Martin Iversen på Råvoll i 1865 er same person som får barn med Ane Johanne Olausdtr i 1883. Lauritz var gift med Maren Anna Lorentsdtr, dei er mine oldeforeldre. I ein periode budde dei på Haukenes, det var då han fekk barn med nabojenta Ane Johanne. At Ane Johanne si tante også var på Råvoll i 1865, er nok meir tilfeldig. Lauritz var frå Bergen, men eg ser ingen samanheng mellom han og dei andre bergensarane som er nemnde i denne tråden.mvh Geirr Alén

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Eide

Hei Geirr Alèn. Dette var artig! Her må en holde tunga beint i munnen for å ha greie på slektskap. Min oldemors barn ( Georg) med din oldefar havnet på Ballstad i Lofoten.Ved en tilfeldighet kom jeg for noen år siden i kontakt med en av hans etterkommere og vi har utvekslet opplysninger om felles slekt. Denne delen er jo også dine slektninger. Jeg vet ikke om du har opplysninger om dem. Du kan få dem av meg hvis du er interessert.Hadde Laurits og Maren Anna mange barn? mvh Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirr Alén Rasmussen

Hei Bjørn!Dei hadde tre born. Eg kontaktar deg direkte, går ut frå at vi no er utafor temaet 'Jon Ananiassen Bervig'.mvh Geirr Alén

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heibare et lite innsmett herDen Maren Mikkelsdtr som har tilknytning til Tengelsfjorden er hun datter avMikkel Olsen Tengelsfjord ikke oppgitt alder på Maren i skiftet eller om hun er gift.eller er hun fra andre siden av fjellet og datter avMikkel Størkersen fra Anfinslett i Lødingen som og har med Haversand i Vågan å gjøre? Maren f. 1746Steinar Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Eide

Hei! Geirr Alèn.Fint at du tar kontakt. Har du e.mail adressa mi? Hvis ikke , gi meg et vink. Som du sier, vi er på sida av temaet. Men vi har jo felles slektskap og ser fram til videre kontakt! Steinar. Jeg har ikke nok lokalkunnskap til å kunne svare på ditt innsmettt. Håper noen kan hjelpe. mvh Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.