Gå til innhold
Arkivverket

[#30748] Kan du hjepe med oppslag: Ovenstad Militære biografer Den Norske Hærs Officerer

Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Premiærleuntnant Johan Christopher Steen ble viet 31.januar 1746 i Korskirken i Bergen , med Dorothea Maria Tuchsen.Han omtales som Leuntnant.Og captain. Kanakje jeg kan få vite noe om ham i Ovenstad's militære biografier ? Kan noen gjøre et oppslag i Ovenstad militære biografier,Den Norske hærs officerer for meg ? På forhånd tusen takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løberg

Joda, han er sønnesønn av materialforvalter Paul Steen, endte opp som kaptein ved Nordre Nordhordlenske kompani - avskjed i -64. Faren var tilsynelatende noen år i fransk tjeneste og gjorde karriere under Store nordiske krig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgeir Kvalvaag

Er disse biografiene samlet i ei bok eller er de på annen måte tilgjengelig for allmennheten? Hilsen Torgeir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Kåre Solberg

Stabsfanejunker Olai Ovenstad. Militærbiografier: den norske hærs officerer fra 18. januar 1628 til 17. mai 1814. 2 bind. Oslo : Norsk slektshistorisk forening, 1948-1949.I Oslo er Militærbiografiene tilgjengelig hos Riksantikvaren og Bibl. for humaniora og samfunnsvitenskap på Blindern. Nasjonalbibliotekets eksemplar er neppe tilgjengelig for tiden p.g.a. flytting. Se for øvrig Bibsys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leiv Skjerve

'Militærbiografiene' foreligger også i 18 hefter som i sin tid kunde kjøpes fra Norsk Slektshistorisk Forening.De har en anførsel:Ekspederes av Cammermeyers Boghandel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Pettersen

Hei! Steen, Johan Christopher sønn av oberst Hans Otto Steen (f ca 1679 i Trondheim) PS! Det står korte notiser i Ovenstad om Johan, faren og farfaren! Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Takk for all hjelp. Dette har hjulpet meg til å finne ut følgende:Hans Otto Steen ( OBERST )Far: Paul Steen Født: 1679 I Trondheim g. m Anna Hansen Bugge Død: DES 1747 Sogndal i Sogn og Fjordane Begravet:22 DES 1747 Gravlagde i Sogn og Fjordane 1669-1920 22/12 1747 Hans Otto Steen oberst Stedje sokn. 'Bisat'. ANNA HANSEN BUGGE Født: 18 APR 1660 Etne i Hordaland Død: Sogndal, Sogn og Fjordane Far: Hans Hansen Bugge Mor: Barbara Pedersen Finde Takk for all hjelp så jeg fant dette! mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Er det noen som har bøkene av Ovenstad som kan gi meg mer 'kjøtt på beina' ? Det hadde vært kjekt å høre fra deg. mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leiv Skjerve

Jeg har skannet to sider av Ovenstad, men mislykkes i å sende dem som-epost, så gi meg din postadresse.Leiv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Hei Leiv ! Min postadresse er: Jan Frode Johansen Høyland 4520 Sør-AudnedalTusen takk det var veldig fint gjort av deg!Med hjertelig hilsen Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.