Gå til innhold
Arkivverket

[#30750] Ågot Hansd. Hageløkken/Holum f. 1865 i Dovre, til USA 1891, men så borte

Gjest Arnfinn Kjelland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfinn Kjelland

Ein av hennar slekt kjem til Norge i slutten av juni og vil prøve å finne ut kvar det vart av ho.Ho vart altså f. 24.3.1865 i Dovre av foreldra Hans Jakobss. (1837-?) og Sigrid Erlandsdtr. (1836-1900) Familien flytta til Lesja i 1881 og budde på Hågålykkja (Bygdebok for Lesja bd. 3 s. 689) til Hans og to døtre reiste til USA i 1902. Ågot reiste i 1891 (Lenke), men ingen i familien høyrte noko frå ho nokon gong etter ho reiste. Dei andre i familien nytta Holum som slektsnamn i USA, etter plassen dei budde i Dovre (Holen u. Nystugu Killi).Eg har prøvd ein del søkevegar m.a. slik dei er lista i tema 13700 (nokre), utan å få treff på ho. Men det er kanskje nokon som kjenner snarvegar, har tilgang til nyare folketeljingar o.l. som kan hjelpe?På førehand takk for evt. hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
  • 2 år senere...
Gjest Kurt Østbye

Agenten hun brukte, H. Helgesen, var i 1891 representant for Inman Line og American Line. Begge disse hadde avgang fra Liverpool den 28. mars 1891. Ser ut som hun hadde forhåndsbetalt billett.Inman Line:S/S 'City of Chester' til New YorkAmerican Line:S/S 'Ohio' til Philadelphia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Østbye

På Ancestry Immigrations ser vi imidlertid at 'City of Chester' ankom New York den 28. mars 1891 ifølge Kapteinens skipsmanifest, og de karene pleide vel ikke skrive feile datoer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Philadelphia Passenger Lists, 1800-1945Name: Aag Hogelokken Arrival Date: 8 Apr 1891 Age: 22 Years Estimated birth year: abt 1869 Gender: Male Port of Departure: Liverpool, England Ship Name: Lord Clive Port of Arrival: Philadelphia, Pennsylvania Microfilm Roll Number: T840_14Er oppført som svensk. Skal til Minnesota.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Ja, slike tilfeller er vanskelige. Hun kan ha giftet seg og skiftet navn. Så er det Å eller Aa i fornavnet, i det hele tatt så er Ågot lite engelsk. Vi lette i flere år etter en person og brukte to vokaler som varianter. Til slutt ble han funnet. For det meste hadde han brukt en tredje vokal.og forenklet dobbelt konsonant. Da han var funnet på grunnlag av den tredje vokalen, stemte alt. Helge H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aagot er nok vanskelig, ja. Og enda værre er det med kvinner da de skiftern etternavn når de gifter seg.-Er dette Aagots far? Hadde hun allerede en bror (Ed) i USA da hun emigrerte?1910 United States Federal CensusName: Hans Holum Age in 1910: 73 Estimated birth year: abt 1837 Birthplace: Norway Relation to Head of House: Father Father's Birth Place: Norway Mother's Birth Place: Norway Home in 1910: Grand Forks Ward 7, Grand Forks, North Dakota Marital Status: Widowed Race: White Gender: Male Year of Immigration: 1902Household Members: Name Age Ed Holum 39 Hannah Holum 39 Harry Holum 10 Oliver Holum 8 Martin Holum 2 Stephen Holum 2 Hans Holum 73 Marit Klockstred 70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du opplyser at Aagots mor dør i 1900. Har du sjekket ev skifte etter henne? Det kan gi verdifull informasjon om Aagot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Kjelland

Heisann - her ser det ut til at vi kan kome eit stykke vidare. Det er sikkert rett familie i 1910, ja. Ed var døypt Erland, f. 1869, gm Hanna var besteforeldra til ho av slekta som var hit i 2005._Eg_ har nok ikkje sjekka om det var skifte i 1900, nei. Eg skreiv i si tid bygdeboka for Lesja, men vi hadde ikkje ressursar til å gå inn i slike kjelder. Dessutan var det eit lite bruk og det var ikkje umyndige barn, så det er særs lite sannsynleg det vart halde noko offentleg skifte i det heile.Det som er påfallande er at familien - Ågot hadde 5 søsken som levde opp, og alle emigrerte - hadde god kontakt i USA, men altså aldri med ho. Men no veit vi i alle fall at ho gjekk i land i Philadelphia.Takkar hjertelegast - eg skal sende beskjed 'over there' straks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Kjelland

Oops - oversåg at den 'Aag Hogelokken' som kom til Philadelphia 8. april 1891 (innlegg 9) var 'male'. Han(?) kom òg frå Liverpool, ikkje Hull. Eg veit for lite om desse rutene og tidspunkta til å seie noko om det kan vere same personen, evt. registrert med feil kjønn av ein eller annan grunn.Helge: etterkomarane i USA har fullt oversyn over kvar det vart av resten av familien, og det er dei som aldri har høyrt noko frå Ågot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Jeg også var obs på det poenget. Men på den andre siden er det ikke blitt fortald hvor de Holum'ene bor som en har kontakt med. Innlegg 11 ledet til Grand Forks uten slik reaksjon. Derfor tok jeg det lille bryet å slå onn ob skrive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedr innlegg 15:De reiste med tog fra Hull til Liverpool. Det var en helt vanlig reiserute.Fra 20. mars til 8. april er det nesten 3 uker, og reisen over Atlanteren tok nok ikke mer 10-12 dager.Denne personen er registrert som svensk, og mann. Men det kan være feil.Så det kan være Aagot, men har ikke noe bevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Kjelland

Viss det er _bror_ til Ågot (Johan f. 1864) du tenkjer på, så har familien så langt eg veit 'kontroll' på han ja. Det var Ågot dei ikkje hadde kontakt med og spurte meg om hjelp til å finne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Så hun hadde ikke tenkt seg til broren da ? (Det kan forsåvidt se slik ut) For oss som etter beste evne vil hjelpe, bør vi få konkret informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Kjelland

Eg har dessverre ikkje meir konkret informasjon enn den eg har gjeve i innleiinga. Det er vanskeleg å vete kva ho hadde tenkt seg den gongen - slekta i Amerika har i alle fall ikkje nokon ide om det. Det dei veit er at _ingen_ av søskena hennar eller etterkomarane deira nokon gong høyrte frå ho etter ho reiste frå Noreg, slik eg skreiv i nr 1.Kva konkret informasjon er du du ikkje har fått i høve det spørsmålet eg stilte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Jeg tenker på hvor de fleste av disse Holum'ene bor ? Grand Forks er kjent i så måte. Johan Hansen født ca 1863 fra Læsje reiste den 9. mai 1884 med Madelia MN som mål. Aagot skulle til Mathilde MN. Hun kunne jo sagt litt feil da hun skulle stige ombord. Med variasjon av skrivemåte finner jeg ikke Mathilde som sted i Minnesota (dog gate i St. Paul). Jeg har sett i to kart samt søkt i Wikipedia. Helge H:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Kjelland

Men eg kan ikkje sjå at kvar Holumfolket bur i dag er relevant. Utgangspunktet er det faktum at Ågot _aldri_ gav livsteikn frå seg i høve nokon av Holumslekta etter ho reiste frå Noreg i 1891. Og slekta har gjort nokså omfattande undersøkingar i USA etter det eg veit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.