Gå til innhold
Arkivverket

[#30753] Sogndahlsfiæren, folketellingen 1801


Gjest Grete Bratne
 Del

Recommended Posts

Gjest Grete Bratne

Vet noen om det er noe 'spesielt' ved denne gården ettersom det er svært mange her som 'Nyder almisse af sognet', er jordløse eller vannføre, mv ?Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eli Randmo

Sogndalsfjøra er/var ein strandsitjar plass, ikkje ein gard. Du vil finna litt informasjon om Sogndalsfjøra her LenkeFor meir informasjon, lån dette hefte, det kan bestillast inn via ditt lokale folkebibliotekEngesæter, Aage Sogndalsfjøra : nokre drag frå Fjøra si soge / av Aage Engesæter. - Sogndal : Sogndal kommune , 1979 - [1] bl.,99 s. ; 4°. - (Sogn og Fjordane distriktshøgskole. Lokalhistorisk undervisningsstoff. ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Bratne

Takk for tipset, Eli !Ja, tenkte meg at det måtte være en plass og ikke en gard mht til det store antallet mennesker. Og åpenbart har jeg for dårlige geografikunnskaper om dette området...Men jeg fant bilde av gjestgiveriet Nytappen (Fossetunet)og det var jo artig ettersom Abraham Schiøtt som jeg så etter drev dette.Veldig interessant å høre på den lille radioreportasjen om stedet også, som det var linket til der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.