Gå til innhold
Arkivverket

[#30757] Tolga - Svarthaug


Gjest Nina Krøger
 Del

Recommended Posts

Gjest Nina Krøger

Kan noen hjelpe med oppslag i kirkeboken for Tolga? Jacob Haagensen Svarthaug f.10.6.1814 hva står det i kirkeboken om foreldre?På forhånd takk. Nina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Kan det være denne?JACOB HAAGENSEN Christening: 01 OCT 1814 Tolga, Hedmark, NorwayFather: HAAGEN OLSENMother: OLAVA ESTENSDR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Krøger

Hei Grethe. Den Jacob Haagensen som du har funnet kan godt være den riktige, men jeg er litt i tvil. Det er riktig navn på far, men feil navn på mor, den moren jeg har fått oppgitt heter Olava Svendsdtr f. 15.10.1780 og far skal være født 21.2.1775. Min farfar etterlot seg et slektstre og det er det jeg prøver nå å gå i sømmene.Er takknemlig for den hjelp jeg kan få. Nina :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

For ordens skyld, dette er familien i 1801: LenkeOg Nina:det som er litt rart er at ved søking på FS finner man flere barn av disse ektefolkene, men ikke Jacob.Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Krøger

Hei Lars Ove. Jacob finner du igjen her: Lenke Bygdeboka sier heller ikke noe om Jacob, men familien får i alt 10 barn.Nina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Hei NinaJa og til innlegg nr 2: Ved søk på disse foreldrene (samme navn) i FS er det to barn registrert (1797 og 1814)Hvis det er de samme, så kan man vel utelukke at disse er de 'riktige' foreldrene til 'den riktige' Jacob.Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Krøger

Hei Lars Ove. Jeg mener at jeg har de riktige foreldrene, men det skulle vært sjekket opp mot kirkeboken. Og utflyttelses listene skulle også vært sjekket i og med at Jacob flytter til Fosnes. Da får det være neste prosjekt. Takk for hjelpen så langt. Nina :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Tollan

Hei!I KB Tolgens 'Afgangslister' står, såvidt jeg kan tyde:1)Haagen Olsen Svarthoug 54 Aar Jordbruger Til Fosnæs præstegjeld i N----dal Attest udstedt 1 Dec 18282)Olava Svendsdatter 43 1/2 Aar Hans Hustru3)Ole Haagensen 27 3/4 Aar4)Hans Haagensen 20 3/4 Aar5)Gjertrud Haagensdatter 29 1/2 Aar6)Ingeborg Haagensdatter 16 1/2 Aar7)Jacob Haagensen 14 1/2 Aar8)Haagen Haagensen 9 1/2 Aar9)Johannes Haagensen 7 1/2 Aar10)Ole Haagensen 4 Aar (3-10: Hans Børn)Tilføyd under Anmerkninger: NB: Alle disse undtagen de 3 ældste Børn kom efter kort Tid tilbage.Håper dette var til noe hjelp. Ellers kunne jeg tenkt meg en lenke til det/de 'beslekta' tema.Mvh Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.