Gå til innhold
Arkivverket

[#30769] Hans Hansen og Ambiør Svendsdt. fra Nittedal/Akershus


Gjest Terje Wilhelmsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Wilhelmsen

hei der ute!Jeg søker etter om Hans Hansen, født ca 1770 og Ambiør Svendsdt. født ca 1774, Bosatt i Nittedal på en gård med nr. 129, har en datter med navn Inger Marie Hansdt. født 8 mai 1808?Er det noen som sitter på opplysninger, eller kan sette meg på sporet?Hilsen Terje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiDette er vel henne?INGER MARIE HANSENEvent(s): Birth: Christening: 08 MAY 1808 Nittedal, Akershus,Parents: Father: HANS HANSEN Mother: AMBIOR SVENSDROg det kan se ut som de har flere barn ?Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Wilhelmsen

Hei og takk for svar!Disse dataene visste jeg om, men Lars Ove, Hvor har du fått sammenholdet i at dette er de riktige foreldrene til Inger Marie? Jeg har ikke funnet noen data som knytter disse sammen, bortsett fra på Family Search. FT for 1801 viser kunn foreldrene med en annen søster, for Inger Marie er jo født i 1808. Jeg har vært i kontakt med Nittedal Kirke og andre instanser, men ingen har sålangt svart meg.Håper at også andre leser dette og kan komme med innspill samen med Lars Ove.Hilsen Terje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnesen

Hei. Det jeg finner ut er at de i 1801 bodde på en husmansplass under Haug [(eier John Joys). Tellingen er skrevet slik: Fornavn; John. Etternavn; Joys_Haug. Haug er da gårdsnavnet. Alle husmansplassene er fortløpende numrert uten navn.] se [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f10233&gardpostnr=110&merk=110#ovre>Lenke og husmannsplassen hvor de bodde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.