Gå til innhold
Arkivverket

[#30787] Mari Pedersdatter Ånekkerløkken foreldre

Gjest Odd  Ivar Bækkelie
 Del

Recommended Posts

Gjest Odd  Ivar Bækkelie

Jeg søker Mari Pedersdatter sine foreldre.Hun er født ca.1841. i Froen?Hun var gift med Peder Andersen født ca. 1831 ?Undrer også på hans foreldre.Mvh. Odd Ivar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiJa Peder Iversen er faren:MARI PEDERSEN Birth: 07 NOV 1841 Christening: 28 NOV 1841 Sor Fron, Oppland,Parents: Father: PEDER IVERSEN Mother: MARI HANSDR MvhLars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Fam. i 1900 Lenke De finnes også i 1875, men tar den ikke med da det ofte er så mye feil med alder.FS: De ble gift 11/6 1861 S.Fron.Mari har du allerede fått fødselen til.Peder er verre, men funnet 2 stk. Peder f.13/2 dpt. 3/5 1835, Anders Nilsen og Kari Larsdt. og Peder f. 30/9 dpt. 15/11 1835, Anders Olsen og Anne Olsdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Som du kanskje har sett i FT 1865 så står Peder Iversens kone oppgitt å være 34 år gammel så her må det vel være en feil et sted. Om det er riktig kan hun umulig være moren til Mari Pedersdt. Enten må det være 2 Mari(e) Hansdt, eller så er det feil i FT.FS: Peder Iversen (23 år) gift. 3/10 (4/10?) 1829 S-Fron med Marie Hansdatter (21 år).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd  Ivar Bækkelie

Hallo !Litt sein ,men takk skal dere ha Lars Ove og Berit.Da er jeg igang igjen, håper at jeg kan få komme tilbake igjen ved nye flaskehalser.mvh Odd Ivar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian Kristiansen

Hei Odd Ivar. Er du klar over at du kan kjøpe CD med kirkebøker for Fron? Se her og gå videre fra lenken til Kirkebøker: Lenke mvh.Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Ivar Bækkelie

Hei Inger !Kom i dag ifra slektstreff i Gøteborg , og fikk beskjeden din ang. Fron historielag. Det var jeg ikke klar over, så den skal bestilles. Mange takk.mvh. Odd Ivar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Odd Ivar. Helt i orden, det viktigste er at du ble klar over at den finnes...mvh.Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Ivar Bækkelie

Hallo Lillian !Kan det hende at det finnes kirkebøker overført til cd fra Øier ?.mvh. Odd Ivar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inge Flatmoen

Heisann!!!Mari Pedersdatter var var født 7/11-1841 og døde 6/2-1932. Foreldre var Peder Iversen Ånekkerløkken (1806-1868) og Mari Hansdatter Prestløkken (1808-1869). (Åpenbart feil i 1865-tellingen igjen.).Peder sønn av Iver Torgersen Kvålen (1782-1830) og Mari Pedersdatter Erlandsrud (1784-1857). Disse to neppe gift.Mari Hansdatter datter av Hans Pedersen Prestløkken og hustru Mari Larsdatter (død 1850).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Ivar Bækkelie

Hei Inge !Mange takk for opplysningen, du lurer kanskje på hvorfor jeg spør . Jeg holder på med og lage anetavle for meg selv, og er takknemlig for all hjelp jeg kan få. Har holdt på nede i Østfold i lengre tider,og du vet jo at det blir fryktelig mange bein etter hvert, som tar mye tid. Men har fått mye fin hjelp ifra mange.mvh. Odd Ivar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inge Flatmoen

Bare hyggelig å kunne hjelpe når man allerede har funnet det selv. Unødvendig med dobbeltarbeid. Hvilken av Maris barn er du etterkommer av da? Jeg er gjennom datteren Pauline Litræet, men har også navnet på de andre barna.Min morfars side, er det eneste jeg ikke har klart ennå. Han var fra Moss, sønn av Hjalmar og Marie Holter, men den grenen har vist seg vanskelig å komme noe videre på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inge Flatmoen

Da vet jeg sånn ca hvor du kommer inn. Klaras søster Janna var min oldemor.Kan jo også nevne at Mari var gift med Peder Andersen (1835-1906), viss foreldre var Anders Nilsen Stavnhaugen (1792-1872) og Kari Larsdatter Erlandsrudløkken (1795-1873). Er sånn temmelig sikker på disse to siste, men kan jo kontrolleres altså.Inge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Odd Ivar. Det kan jeg ikke svare deg på, jeg styrer mest med Hedmark, men arb. for 10 - 11 år siden med reg.av kirkebøker i Fron...send en forespørsel til Leder Dis-Oppland du, regner med at de har oversikt over evt. registrerte kirkebøker for Oppland. Her er lenken til dem: http://op.disnorge.no/ Mvh.Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inge Flatmoen

Jada, det gjør jeg.Du må gjerne maile meg om de vil ha noe mer informasjon privat.Ingolfius@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.