Gå til innhold
Arkivverket

[#30788] Hvordan ta vare på gamle dagbøker


Gjest Randi Nesje Myhr
 Del

Recommended Posts

Gjest Randi Nesje Myhr

Min oldemor som levde fra 1857 til 1917 skrev i flere perioder fra 1876 til 1905 dagbøker. Disse er skrevet i bøker hun har laget sjøl ved å sy sammen papirark. Mye handler om dagliglivet, men hun har også skrevet ned ting hun har vært opptatt av. Det er endel opplysninger om folk i slekta og i nabolaget. Hun hadde også en ganske omfattende brevveksling. Jeg har skrevet inn mye av dette på data og de nærmeste har fått et eksemplar. Jeg er opptatt av hvordan vi skal sikre disse håndskriftene og dette materialet for ettertiden. Jeg har hørt at det også er interessant for arkiver å oppbevare slikt materiale. Hvem henvender jeg meg til? Randi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Dagbøkene vil sikkert også kunne interessere Arkivverket. Du kan ta kontakt med det statsarkivet som dekker området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.