Gå til innhold
Arkivverket

[#30795] Gulbrand Jensen Aamot

Gjest Knut Andreas Buck Øvergaard
 Del

Recommended Posts

Litt flere opplysninger Gulbrands svigerfar var Tollef Gundersen Houm lensmann og på sin tid en av de rikeste i ELVERUM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løberg

Jeg vet at det er smått med likningsprotokoller fra den tiden, men jeg lurer nå på hvordan du kan påstå at Tollef var en av de rikeste i Elverum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Hei Berit:Jeg tror Knut gjorde en liten feil her.Dette temaet hører til innlegg 30794Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lars.Opplysningene omTollef skal jeg ha lest i en slekt bok om familien Øvergaard skrevet 1929 av Louis ØvergaardKnut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Berit takk for din interesse men som Lars Ove skrev er det 100 år for sein i den folketelling står min tipolderfar Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løberg

Greit nok at det står i boka om Øvergaardene, men er opplysningen riktig? Med tanke på alle embetsfamiliene i Elverum på den tiden vil jeg hevde at påstanden er sterkt overdrevet. Begrenser du deg til bondesamfunnet, kan påstanden ha mere for seg, men riktig tror jeg fortsatt ikke at den er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.