Gå til innhold
Arkivverket

[#30857] Petra Marie Nielsen/Nilsdatter Widerberg/Videberg f. 4/8-1853 i Bergen.


Gjest Kristin S. Aasen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kristin S. Aasen

Petras sine foreldre: Niels Nielsen Widerberg og Rangele/Ragnhild Gurine Larsdatter/Larsen. Navnet (Petra)har forskjellige stavelser i kilder som 'Døypte i Bergen 1816-1894', 'Familysearch' og Kirkeboka for Skedsmo. Jeg søker opplysninger om ovennevnte person. Siste spor jeg har om henne, er når hennes datter Ragnhild Kristina blir døpt i Skedsmo krk(18/12-1881).Ragnhild er født 7/11-1881. Far til Ragnhild: Kristian Andersen født i Sandsvær 21/10-1846. Petra bodde på husmannsplassen Risløkka i Skedsmo(gnr. 24,bnr. 4) i 1881.Mvh. Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Kristin S. Aasen

Jeg vil meddele at jeg har funnet henne (Petra) emigrert til staten Washington (McNeil Island og Tacoma) i USA. Hun giftet seg med en svenske og har fått mange etterkommere der. Er i løpende kontakt med to av dem pr. mail.Mvh. Kristin S. Aasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.