Gå til innhold
Arkivverket

[#31089] Ole Johanesen, f.1835 - Kistrand

Gjest Rigmor Øverli
 Del

Recommended Posts

Gjest Rigmor Øverli

Jeg leter etter foreldrene (og andre interessante opplysninger) om Ole Johanesen, f. 1835 i Skjervø. I folketellingen for 1875 bor han og hans kone, Maret Johnsdatter på gården gammelhaugen i Kistrand kommune. De har på dette tidspunktet et barn, Elen Olsdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Villy Ovesen

Fra kirkebok for Kistrand 1872:Viet 19. søndag e. Trin: Ungkarl Ole Johannesen, Olderfjord, født Lyngen nu Smørfjord, 27 år og Pige Marie Jonsdatter, Smørfjord, 30 år. Hans far: Johan Johannesen Hennes far: Jon SamuelsenHer spriker opplysningene noe sammenlignet med FT1875. Er han født i Skjervøy eller i Lyngen og er han født 1835 eller 1845, eller kanskje en gang mellom disse tidspunktene. Når navnet i tillegg er så vanlig som Ole Johannesen, så blir det litt vanskelig å bestemme fødsel/foreldre.Fant han imidlertid blant innflyttede til Kistrand:1868 Ungkarl Ole Johansen, Tverdal, f. 11.9.45. Opgiven hensigt: For at bosætte sig. Innflyttet fra: LyngenDermed må det være denne karen: [url="http://www.rhd.uit.no/kirkebok/kbliste.aspx?kb=k&RR=19217>LenkeOg FT1865:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Øverli

Ut fra opplysningene som foreligger vil jeg tro at dette er han jeg søker etter... Opplysningene sammenfaller på flere punkter selv om fødselsår og fødested er litt uklart. Tusen takk for hjelpen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.