Gå til innhold
Arkivverket

[#31233] Elen Chatrine Schønning- født hvor og når?

Gjest Severin Sjømark
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Nermo

Den Ellen (Caroline) Sch(i)ønning (ca.1783-1861) som er omtalt i innlegg 5, 6 og 9 var datter av Jens Johannessen Schiønning og Ane Margrethe Pedersdatter i Nærøy, Namdal, NT. Ektemannen Hans von Aphelen (g. 1806) sin famile hadde vært i Nærøy, Namdal i 5-6 generasjoner og stammer fra sogneprest der, Christopher von Aphelen (1583-1646) hvis far Hans var rådmann i Trondheim. Jeg kjenner ikke Ellen's tilknytning til andre Schønning'er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Magne Bernhardsen

Til Per Nermo (26): Jens Johannessen Schønning i Tviberg, Namdal var sønn av Johannes Edisen og Elen Jensdatter på Bolle i Buksnes. Og Johannes Edisen på Bolle er sønn av Karen Schøning født i Tjeldsund i 1691.Per Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Severin Sjømark

Til Margrethe: Elen, søster av din oldefar var min oldemors oldemor så her er det sterkt forskjøvet! Jeg er bare 13 og du er?Mvh. Severin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Michael Moum

Skifte etter Karen Catharina Ellingsen holdt på gården Helle i Vågan den 29.9.1801 nevner 2 døtre med Amund Zindsen; Anna Margrethe 11 år og Christianna Sophia 6 årMed Maren Hvid Jentoft hadde Amund Zindsen 3 barn; Arnoldus dpt. 24.11.1805, Martinus Christian dpt. 21.6.1807, Dorthea Catharina f. 1810 g. 8.11.1837 med Michael Fredrik Kildal. Mvh Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Elisabeth Schønning Skorpen

Til Per Nermo (25):Jeg har ikke sett annet eller min olderfar Mons. Mulig han er døpt Mogens. Har kopi av et brev (som jeg ikke kan lese teksten på dessverre) han undertegnet i 1843. Der skriver han Mons Schjønning.Til Severin Sjømark (28):Jeg er 50år gammel.Sistemann i hver generasjon har kommet sent så derfor blir det veldig galt med generasjonene.Mvh Margaret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Severin Sjømark

Beklager sent svar! Har vært på ferie en uke nå så... Takker og bukker! De fleste jeg snakker med blir både forskrekket og overrasket, når de hører om det:DSeverin_

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.