Gå til innhold
Arkivverket

[#31253] Berthe Olsdatter, fra Ørmen, Onsøy til Moss i 1826


Gjest Anita Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anita Johansen

Jeg prøver igjen og håper noen kan hjelpe meg med å finne ut hvor Berthe Olsdatter opprinnelig kommer fra. Hun var født ca 1801-1803 og var gift med Anders Christiansen,f.1796,på Slærød, Tune. Han var sønn av Christian Thoresen og Maria Nielsdatter. Maria Nielsdatter var fra gården Ørmen Nordre på Onsøy, og familien flyttet fra Tune til Onsøy ca 1803-1807.Anders Christiansen og Berthe Olsdatter flyttet til Moss i 1826 med datteren Boel Mathea,f.1824, på Onsøy. Jeg finner ikke paret gift på Onsøy.I perioden 1826-1845 bodde familien på flere forskjellige steder i Moss og fikk barna Inger Oline,f.1827,Nicoline Marthine,f.1830, Christian,f.1833, Jens,f.1837, Lars(min tipp)f.1841 og Jørgine,f.1845.Anders Christiansen var dagarbeider på forskjellige steder i Moss og familien flyttet mye. Jeg fant ei Berte Olsdatter død i Moss 24/3-1853, 51 år gammel, men vet ikke om det er riktig Berte. Det sto ingen andre opplysninger.Jeg har jobbet lenge for å finne ut av denne familien. Jeg har da endelig funnet Anders Christiansen og hvor han kommer fra. Håper noen kan hjelpe meg med Berthe Olsdatter. Hvor hun er født, og hvor de giftet seg. Jeg har gått gjennom mange kirkebøker for Østfold, men finner ikke giftemålet mellom Anders og Berthe.Alle innspill mottas med stor takk.Mvh Anita Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiDette kan være en kandidat ??BIRTHE OLSENChristening: 15 MAR 1801 Onso, Ostfold, Father: OLE NIELSEN Mother: JOHANNE JENSDTRMvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Johansen

Hei. Tusen takk for innspill.Denne familien har jeg ikke sett noe på fra før av. Jeg skal prøve å finne ut mer om denne familien for å se om dette kan være riktig dame.Tusen takk.Mvh Anita Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Pettersen-Dahl

Antagelig er det ingen av disse, men dette er de eneste mulige kandidatene i Moss:Berte Maria OlsdatterDatter av Ole Larsen Lund og Marte Michelsdatter; født 9/12-1799 og døpt 14/12.Berte Helene OlsdatterDatter av Ole Halvorsen på Kjellandsvik og Ingeborg Jacobsdatter; født 7/3-1805 og døpt 16/3. Finner ellers ekteparet i Skovgadens vestre side - Consul Chrysties leiegård oktober 1843;Da er Berthe 42 1/2 år. Terje Pettersen-Dahl; Norsk slektshistorisk forening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Johansen

Hei. Tusen takk for gode forslag.Når det gjelder Berte Helene Olsdatter, så har jeg sett på denne familien før, og det er dessverre ikke riktig dame. Berte Maria Olsdatter kan være en kandidat, så den familien skal jeg se nærmere på. Min oldemor hadde en søster, Berta Marie, og er barnebarn av Berthe Olsdatter og Anders Christiansen. Det er vel nærliggende å tro at hun er oppkalt etter sin bestemor.Tusen takk. Det er en vrien familie dette her. Her får man ingenting gratis. Men, den som leiter, den finner....Mvh Anita Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.