Gå til innhold
Arkivverket

[#31798] Ida Edvarda Pedersen, født 31.08.1911 i Fleina, Gildeskål.

Gjest Ørjan Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Ja her dukket også slekta mi opp både onkel og tante og nabo på Fleina, Reidar (14). Konstanse og Amndus er min mors søsken. Salomon Johansen er bror av min morfar. Levie er søster av min mor. Reidar Svenden flyttet til Stavanger og har familie der.Jeg vil ellers tro at kanskje noen av denne familien ble gift i FleiværSå et et spørsmål Ørjan: Har du slekt fra dette området? I så fall er jeg interresert. bitgerfo@chello. no no; chello @ birgerfoMvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank Johansen

Ja, det er jeg sikkert.Har ikke noe slekt på Fleina, men med en farfar fra Fleinvær i Gildeskål og en farmor fra Savjord i Beiarn, så vil jeg tro at våre linjer krysses noen generasjoner tilbake!Se Lenke for min far og noen av hans aner. (Jeg har en god del info som jeg ikke har fått kopiert ut på web ennå.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Jada, min Mormor kommer fra Arstad i Beiarn. Men ellers så har jeg registret Thor Harald som født på Savjord i Beiarn.Med Vennlig hilsenBirger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank Johansen

Farmors farfar (eller deromkring) var fra Arstad, så da er vi sikkert i slekt, ja.Kontakt meg gjerne på frankhj på chello dott no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest Tor Tryggestad

Hei Ørjan! Ida Thoresen var min svigermor eg er gift med yngste dattera Gunn, du huskar oss sikkert frå feriane i Bindal, nærare bestemt på Kjella.Artig å sjå alt du har funne ut om slekta.Ida var gift fyrste gong med Hartmann Hanssen frå Gutvik, han omkom under tømmerfløting, vart gift andre gong med Gunnar Thoresen, han var frå Reine i Lofoten han døde i 1972, dato veit eg ikkje, men det kan eg finne ut. Gunnar var som før nemt født i Reine, men voks sansynlivis opp i Brønnøysund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Riseth

Hei !Jeg lurer på hvem av Ida Edvardas søstre Hjalmar Antonsen ( 26.09.1894-) fra Gutvik ble gift med ? Hvor bosatte de seg ?Ellers kan jeg nevne at Gunnar Thoresen døde 10.11.1972Med hilsen Jostein Riseth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Tryggestad

Hei!Han du kallar Hjalmar heiter vel Hilmar Antonsen og var gift med Ida`s syster Gerda, dei bosette seg på Ørnes i Gildeskål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Tryggestad

Det er sannsynlivis ikkje samme Gerda vi snakkar om, for Ida`s syster Gerda er født 12.04.1899 og vart gift med Hilmar Antonsen frå Gutvik, dei tok seinare namnet Andreassen, men eine son til Gerda og Hilmar, Gunnar, tok namnet Gutvik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Riseth

Hei !Beklager, det gikk litt fort i svingene. Selvsagt er det Hilmar Antonsen . Men jeg tror nok det er samme person Birger snakker om , for Hilmar var døpt Hilmar Lund Antonsen f.26.09.1894.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Jeg beklager at jeg i farten skrev feil dato på Gerda Pedersen. Hun var f. 13.4.1899; dpt. 16.7.1899 og komf. 21.6.1914.Mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Et spørsmål: Jeg har en Gunnar Gutvik, f. 28.6.1927, død 20.9.1995. Han bodde i Bergensområdet. Er der noen som vet hvor han ble født, sønnen til Hilmar og Gerda?Mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest Knut Hassen

Hei igjen Birger. Du spurte etter Gunnar Gutvik. Det er jo mitt søskenbarn på morsiden. Han blei nok født på Fleina. For jeg husker Gerda snakket om han da jeg var der som liten. Gunnar var sønnen til Gerda og Hilmar. Jeg husker også Hilmar meget godt. De bodde begge to på Fleina. Mvh. Knut Hanssen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Hassen

Hei Igjen Birger. Mamma (Ida Edvarda)hadde pikenavnet Pedersen, Så jeg antar at faren også hadde det etternavnet. Jeg veit med sikkehet at mamma ble født på Fleina. Mvh. Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.