Gå til innhold
Arkivverket

[#31819] Siri (Sigrid) Knutsdatter Sletten f. 1730 d 1810 Hellebostad Sunnylven i MR

Gjest Bjørn Eide
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Eide

Håper noen kan hjelpe meg med opplysninger om foreldrene/besteforeldre til Siri. Det jeg vet er at hun skal være født ca 1730 og at hun døde 1810. Hun ble gift 24.6 1759 med Rasmus Rasmusen Hellebostad ( Frøsedal).Han skal være f. ca 1735 og d 1772. Av barn vet jeg om: Rasmus døpt 7/10 1759, Anne (Anna) 1762, Ole 1764, Eli 1766, Anders 1768, Rasmus 1772. Håper noen kan bidra med opplysninger om denne familien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingmar Seth

HeiFrå Sunnylven og Geiranger 2, 1993, side 202 under garden Slettene:Siri, f. 1733, gm Rasmus Rasmussen Hellebostad, sat i Frøysadal. Far Knut Olsson, mor ikkje kjent ifølge boka. Foreldre til Knut var Ole Ivarsson gm. Maritte Knutsdtr. Kjellstad. Ole døde 1711, 65 år gammal. Skifte etter han 20 juli.Ole og Maritte er forøvrigt mine 7 x oldeforeldre, men har ikkje registrert så mykje om dei (Ser eg nå ;-) (Kanskje på tide å gjere det no)Om du låner denne boka på nærmeste bibliotek vil du nok finne ut meire om denne familien.Mvh Ingmar Seth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Eide

Hei! Ole og Maritte er mine 7 x oldeforeldre også. Mine aner går gjennom sønnen Knut og hans sønn Rasmus. Søkte på Familysearch på nettet og fant ekteskap mellom Maritte og Ole. De hadde følgende barn: Sesel f 1688 og d. 1740, Ivar f 1685 og d. 1740, Knut f 1698, Halkil f 1700, og Bodva f 1702. Skulle gjerne visst hvem Knut ble gift med. mvh Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.