Gå til innhold
Arkivverket

[#31825] Ætteboksøk for Melhus i Sør-Tr.lag


Gjest Håkon Aasheim
 Del

Recommended Posts

Gjest Håkon Aasheim

Etter et godt råd tar jeg opp igjen mitt doble spørsmål, men nå hver for seg.Er noen i besittelse av Melhus-boka/bøkene, utgitt 1975-80 av Per Rød, og kunne sett etter noe for meg? Eller eventuelt andre slektsbøk for området.I folketellingen 1801 for Holum gård i Melhus sogn og pr.gj., Trondheim amt, er det nevnt en familie: Hendrich Colbiørnsen, 43 år, og kona Gunild Andersdtr., 44 år, med 3 barn, hvorav HENDRICH HENDRICHSEN, 11 år.Kan noen fortelle meg mere om denne Hendrich Hendrichsen? Hvor det ble av ham, giftermål og barn. Og spesielt om etternavnet Rossing nevnes i hans vei.Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håvard Ler

I følge Melhusboka bind 2, side 105, ble Henrik Henriksen gift med enke Ingeborg Pedersdtr. Rimol, Nerstu.Under Rimol , Nerstu på side 35 er Henrik oppført som eier av gården fra 1825-1853. Da tok stesønnen over bruket. Henrik og Ingeborg fikk ei datter i 1826, men hun døde allerede året etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.